22/4 Mount Cook

Efter att ha varit några dagar i Queenstown var det nu dags att åka vidare igen. Vi fick en ny chaufför. Men jag måste erkänna att jag gillade vår gamla chaufför bättre. Den nya (Bumper som hon kallas) berättar ingenting om det man åker igenom och hon verkar lite förvirrad. Vi kom i alla fall fram till Mt. Cook runt 14tiden och det regnade då, så man såg inte själva Mt. Cook som för övrigt är Nya Zeelands högsta berg, 3754m högt. Jag, Emelie, Sara och Hanna fick ett eget rum. Alla vi fyra var i behov av att tvätta våra kläder eftersom man i stort sett använder samma kläder varje dag. Så hela vårt rum var fyllt med tvätt sen som hängde på torkning. Eftersom det regnade ute och var disigt var vi inte så sugna på att gå en promenad vilket är det man gör här. Så vi var inne hela dagen, kollade på film och tog det bara lugnt. Jag och Emelie skulle egentligen ha stannat här 3 nätter. Men när vi kom hit tittade jag och Emelie på varann och sa: ska vi bo här 3 nätter!!! Vad fasen ska vi göra här?! Det enda som finns att göra här är att vandra men det regnar ju och skulle tydligen göra det i några dagar plus att det är en jätte liten by, finns inga affärer här. Sara och Hanna ska stanna 3 nätter i Kaikoura istället, så bestämde vi oss för att hänga på dom och bara stanna här en natt.

Jag har inte många bilder härifrån. Den enda jag har är på vår tvätt som hängde i hela rummet!!!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0