15-21/7 Hur ska detta gå…

Ja vad ska man säga om denna veckan. Jag är ju van vid att jobba 10timmar om dagen, gå upp tidigt och komma hem sent på eftermiddagen (Barberas farm). Men nu på den nya farmen jobbar vi ju knappt alls. Måndags jobbade vi 4tim, tisdags 6tim, onsdags kom vi till jobbet, startade maskinen men då gick motorn sönder så vi fick åka hem igen. Vi fick sluta jobba innan vi ens hann börja! Torsdags jobbade vi 6tim och sen hade vi ledigt fredag, lördag och söndag! Så vi jobbade 16tim på en hel vecka, vilket är ingenting när dessutom hyran är så hög.

 

Eftersom vi oftast inte börjar tidigare än 10 på den nya farmen och jag ändå vaknar tidigt på mornarna för jag är van att gå upp tidigt, så har jag nu försökt få in en ny vana. Som alltid när säsongar eller reser har jag nu märkt att jag lagt på mig några extra kilon. Jag fattar dock inte riktigt hur detta gått till eftersom jag numera lever på nudlar. Emelie däremot går ner i vikt och vi äter EXAKT samma mat och mängd! Kan någon förklara detta för mig, tack.

 

Så nu har jag i alla fall börjat gå en promenad på 40min-1tim innan jobbet. Aldrig förr har jag sett så många kängrus! Det är en liten kängurufamilj som jag ser varje morgon. En dag hoppade en av dom ut från en buske och ut på vägen PRECIS framför mig. Gissa om jag blev rädd när jag gick där i mina egna tankar och lyssnade på musik, haha. Jag och Emelie har också börjat gå hem från jobbet. Det tar ca. 1 tim, vi slutar ju ändå så tidigt och det finns inte så mycket annat att göra här i Bowen när man slutat jobba.

 

I onsdags kom min första post hit till Australien :) Det var ett litet brev och jag såg direkt på handstilen att det var från min bästa vän Linda! Hon hade skrivit ett jätte fint brev (såklart på lila papper) och skickat med ett kort på henne och mig sista gången jag var hos henne innan jag åkte hit. Hon är bara för söt! Jag insåg också när jag kollade på kortet att jag har glömt vad man har för kläder hemma. Det ska bli så kul att gå in i sin garderob och kunna välja på massa kläder, istället för som här när man går i samma kläder HELA tiden. Jag kan säga att jag är en aning trött på mina kläder här nu.

 

Det är i sånna här backar som paprikorna kommer in till oss
Sedan hälls dom här i för att sen transpoteras ut till banden där vi står och packar dom
Paprikorna kommer sen hit där dom värsta sorteras bort. Detta är ägaren.
Fräsht att röka bland alla paprikor...
Sen kommer paprikorna till mig och jag packar ner dom i lådor
Large colour                                          Medium colour
Ett majsfält som jag går förbi varje morgon. Ja, jag och Emelie har pallat majs här :)
Riktigt gott
Majskolvar


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0