23/7 Koh Tao

Runt 06.00 var vi framme i Champong. Därifrån var vi tvungna att ta en båt på 3 tim för att komma ut till Koh Tao som är en ö här på östkusten. Vid hamnen var vattnet helt brunt och det låg massa skräp i vattnet. Och eftersom jag bara sett skitiga och fattiga delar av Thailand hade jag svårt att föreställa mig att få se något annat nu. Men när vi kommit fram till Koh Tao trodde jag knappt mina ögon. Det var så himla fint! Vi bor nu på en jätte fin resort precis vid havet som är helt turkost med en strand som är nästintill vit. Nu är vi i paradiset igen! Det är såhär jag föreställt mig Thailand.

 

Jag och Emelie fick ett eget rum med dubbelsäng så nu är vi verkligen som ett gift par! Vi gick sen ner till stranden för att äntligen få ligga och glass lite i solen. Men vi kunde inte ligga stilla många minuter vill jag lova. Det är sjukt varmt här, svetten bara rinner hela tiden. Jag har aldrig varit med om en sånhär värme innan. Inte ens havet är svalkande! På stranden gick det titt som tätt förbi thailändare som sålde olika saker. En med armband, en annan sålde kläder och en tredje hade en grill på en axeln och en fruktkorg på andra. Han grillade alltså frukt åt en på stranden!

 

Vi åt lunch i restaurangen som finns här, riktigt bra mat! Jag fick sallad ur en utgröpt ananas och en kokosnötssmoothie i en kokosnöt. Dessutom ligger restaurangen precis vid havet så man kunde kolla ut mot havet samtidigt som man åt, riktigt mysigt!

 

Koh Tao är känt för att ha bra dykning. Därför är jag och Emelie tvungna att testa detta och ska nu försöka ta ett dykarcertifikat! Vi trodde vi skulle få en svensk instruktör men det visade sig att dom inte hade någon så vi ska nu ha en engelsk kille istället. Jag måste säga att vår instruktör verkar jätte bra! Han är lätt att förstå och förklarar allt så man inte har några frågetecken när man går därifrån. Vi hade lite introduktion idag där vi kollade på två filmer om dykning och så fick våra böcker och lite läxa till imorgon i form av att läsa 2 kapitel och svara på frågor till det. Detta tog mig och Emelie halva natten att göra klart. Det är riktigt kul och intressant att läsa om! Man vill knappt sluta läsa för man vill veta allt om dykning nu på en gång så man kan få hoppa i havet så fort som möjligt.

 

Att man aldrig lär sig att solen är stark! Varken jag eller Emelie smörjde in oss idag, det var ju molnigt ute och vi har ju redan en grundfärg, så vi trodde inte man behövde något skydd då. Men ack så dumma vi var! Vi se numera ut som två röda kräftor aj aj aj säger jag bara.

 

Haller baten pa att sjunka eller?!

 

 

Kan det bli finare?!

 

 

 

GRillen pa ena axeln och frukten pa andra

 

Pluggning pa gang

 

Sahar avslutade vi var dag. Underbart vackert!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0