5/8 Sista jobbdagen och sista kvällen i Bowen!!!

Kan detta verkligen vara sant, är detta vår sista jobbdag?! När jag vaknade idag hade jag en speciell känsla i kroppen, det kändes som en speciell dag (vilket det också var) men jag hade lite samma känsla som när man fyller år eller när det är julafton. Man vet att något kommer hända men man vet inte riktigt vad. Alla var så avundsjuka på oss för att detta var vår sista dag på jobbet och det var inte så att vi var tysta med det heller. Var och varannan minut var vi ju tvungna att påminna alla om att detta faktiskt var vår sista dag. Om man tycker att tiden på jobbet har gått långsamt dom andra dagarna så var det ingenting mot hur sakta tiden gick idag. Allt jag ville var bara att sluta jobba! 16.15 hade vi jobbat klart och ska nu aldrig mer packa paprikor. Vi skrek av glädje. Om man jobbar för att få sitt andra visa ska man jobba 88dagar på en farm. Vi har nu jobbat 44dagar vilket är hälften och jag skulle aldrig kunna tänka mig att stanna lika länge till för att få mitt andra visa. Under dom 10 veckorna som vi nu har varit här har vi sparat ihop runt 35.000:-, en helt okej resekassa inför Asien.

 

Sen var det dags att fira vår sista kväll i Bowen. Stämningen var på topp och nu var det en speciell känsla igen, som på nyår. Alla klär upp sig och gör sig fina och ingen vet riktigt vad som kommer att hända. Eftersom alla här blandar ihop mig och Emelie. Jag fick tex. Emelies pass av Paul (hostelägaren) när jag skulle jobba 2 dagar på Bootooloo. På vår farm kallar chefen alltid mig Emelie och tvärtom. Ja varje dag är det folk som tar fel på oss. Så därför tyckte vi att det var dags att göra alla ännu mer förvirrade genom att klä oss likadant och för att själva få se om vi tycker att vi är så lika som alla säger.

 

Det var igen karaoke på hostelet och vår farm sjöng ”don´t leave me this way”. Så himla gulliga. Det kommer vara jobbigt att lämna alla här imorgon. Man har verkligen blivit som en stor familj. Det blev en rolig och lyckad kväll sista kväll i Bowen. Imorgon är det dags att lämna farmenlivet för att bege sig ut på resande fot igen i några månader J

 

Tvillingar?


Kommentarer
Bellis!

:)

2011-08-15 @ 21:52:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0