Hur man förändras på nio månader!

När jag började resa var jag en osäker, blyg tjej med noll självförtroende. Detta är saker som bara har blivit starkare och starkare under resan gång har jag märkt. Jag vet att jag klarar av saker som jag inte trodde jag skulle göra från början. Jag vet hur skön känslan är efteråt när man gjort en sån där ”omöjlig” grej. Som att hoppa bungyjump tex. Jag sa att jag ALDRIG skulle göra detta. Men så en dag stod jag där och skulle ta klivet ut…och jag gjorde det!! Det låter kanske klychigt men jag har lärt känna mig själv bättre och blivit vuxnare.

 

Jag har fått mer kött på benen, både i kunskaper, upplevelser mm men också rent fysiskt i form av att jag gått upp i vikt, hela 7kg. Detta var något jag märkte av särskilt i slutet av resan eftersom mina kläder jag hade med mig hemifrån inte längre passade. Dock har jag gått ner dessa kilon igen så fort jag kom hem. Så nu är jag nästan tillbaka i min normala form igen. Fråga mig inte hur jag gjorde, det har bara blivit så. Nu finns det plats för massa julmat såhär i jultider. Jag har blivit blond eftersom det bleks i solen, dessutom har det blivit riktigt långt.

 

Jag har nu kollat på bilder vi tog i början av resan och jämfört dom med hur jag såg ut nio månader senare.    Här har ni resultatet.

 

Hemma i Sverige innan jag åkte                              I Nya Zeeland, halvvägs på resan. Redan här                                                                                      ser man att jag har blivit blondare

 

Detta är det första kortet som togs på oss tillsammans    Detta är bland det sista kortet som togs på oss
Här ser man mina nyckelben väl och mitt ansikte är spetsigt                   Lite rundare här.

Australien                                                                                Thailand



I början                                                                                  Slutet av resan. Betydligt blondare och lite                                                                                                    rundare kinder.



Australien i Februari                                                                     Malaysia i September


Första bikinibilden.                                                                       Sista bikinibilden.
Här med platt mage.                                                                   Man ser att magen har växt här.

Australien                                                                               Thailand


Jag är mig lik men kinderna är lite rundare som ni kan se. Den första bilden är från Australien i början och den andra är i slutet av Australien när vi jobbade där.



Detta är den nyaste bild jag har på mig nu.
Det här är jag.
Såhär ser jag ut 17/12-2011


Kommentarer
susanne

Oj vad lika du och Mathilda är på sista bilden. Det har varit fantastiskt roligt att följa dig på bloggen och få se alla otroliga bilder du lagt ut. Men det är skönare att veta att du är hemma i Bäckaryd. Kram

2011-12-18 @ 09:43:08
ida gustafsson

Vilken skillnad det är på vissa. Kan vi inte ses i mellandagarna och ha bildspel av din resa så du få berätta mer i detalj om den. Hade varit jättekul och höra om allt! :)

2011-12-18 @ 09:48:32
Sandra

Så fin är du:)

2011-12-18 @ 10:36:53
Emelie

Shit vilka klockrena jämförs bilder! Visst kan man se att du gick upp lite, men man kan också se på bilderna hur mycket mer självsäker och nöjd du ser ut. Allt handlar inte om vikten, det handlar om hur man mår och det speglar utåt. Som jag sagt innan så tycker jag att du såg ännu bättre ut med dina charmiga runda kinder men det. kanske också var just för att du blev mer självsäker på dig själv. Antagligen är du väll i ditt esse nu ser det ju ut som snygging :-) saknar dig, hoppas vi ser smart å att du åtminstone kan komma och hälsa på här snart! Lot's of LOVE!

2011-12-18 @ 12:49:00
URL: http://emelaia.blogg.se/
Josefin

Susanne, det är så kul att du följt mig på min resa! Och alla ni andra som har gjort det, tack!



Ida, ja visst är det lite skillnad på vissa bilder :P Det hade varit jätte kul men min hårddisk har ju som sagt pajjat så jag har inte alls många bilder att visa nu :( Den är fortfarande på lagning. Det är så kul att du är så intresserad av hur jag har haft det! Det värmer :)

2011-12-18 @ 23:32:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0