Baron Bay

Vi har nu lamnat surfcampet och istallet begett oss upp till Byron Bay. Resan var lite kortare denna gangen och tog bara 3,5tim. Var busschauffor var hur cool som helst. Han berattade massa roliga saker for oss pa ditresan och nar vi val var framme i Byron Bay guidade han runt oss i "staden" (det ar mindre an ljungby). Han slappte sen av oss vid vart hostell som var rena lyxen. Hur frascht som helst. Litet upplyft fran att ha sovit i ett talt. Vi fick dela rum med 6 andra. Pa kvallen var vi ute och at med var chauffor och alla som akt i bussen, vi var 8st. Sen gick vi vidare och tog en ol pa ett stalle. Vilken underbar chauffor, han var verkligen hjalpsam och vi kunde fraga honom om allt. Han hjalpte mig och Emelie att boka sea kajaking sa imon ska vi testa kajaking pa riktigt :P

Dag 1. Alla V dag och nimbin tour
Vi bestamde med 3 engelska tjejer fran bussen igar att vi skulle ga upp 04.45 idag for att se soluppgangen. Sa klockan ringde och vi gav oss ivag pa en liten tur upp till en fyr och killade pa soluppgangen pa alla hjartans dag. Det var jatte fint men jag saknade alla er dar hemma! Dom sa att man kunde se delfiner har ocksa men tyvarr sag vi inte dom den har gangen heller.

Linda hade skickat med mig en present hemifran som jag oppnade idag. Hon ar bara for sot. Jag fick en pase med godis och det var precis vad jag behovde, tack vannen! Jag har ocksa fatt massa sms idag fran er dar hemma, tack for att ni tanker pa mig har pa andra sidan jorden.

Idag var det ocksa dax for var Nimbin tour. Vi blev upphamtade av en hippiebuss som hade alla regnbagens farger och var hur skruttig som helst. Vagarna ar jatte smala och guppiga och chaffisen korde som en galning med jatte hog musik sa man inte kunde prata med varann. Men det var en kul buss resa. Vi traffade 2 fran surfcampet pa bussen, det ar kul nar man kanner igen folk nu.

Val framme i Nimbin som ar en liten hippieby dar folk gar omkring hoga pa gatorna och saljer "kakor", svampar och allt va det nu ar for nogot. Det var kul att se det. Det ar olagligt att salja knark i Australien likaval som i Amsterdam men polisen har ser lite mellan fingrarna har.
Vi akte sen till ett stalle dar det bjods pa BBQ men jag har atit godare mat maste jag erkanna.
Pa hemvagen stannade vi ocksa vid ett vattenfall dar man kunde hoppa i och bada men det hade regnat sa vattnet var helt brunt.

Pa kvallen sen motte vi upp dom engelska tjejerna och dom 2 fran surfcampet pa en restaurang/pub for att ata lite gratis mat. Vi fick namligen en gratisbiljett pa Nimbintouren och sen nar vi val kom in pa restaurangen visade det sig att vi fick gratis dricka ocksa, sant gillar vi :)

Dag 2. Sea cajaking
Dom serverade pannkakor idag pa vart hostell som skulle vatt klara kl 9. mne som var klara typ 20 over och var buss som skulle hamta upp oss till kajakingen kom 9.10. Sa dom vi vanta pa oss lite oss sen blev vi kallade for dom svenska pannkake tjejerna.
Vi fick ha flytvast och hjalm pa oss och vi tranade lite pa land hur man skulle paddla och sa. Sen var det dax att ge sig ut. Vagorna sag inte sa stora ut, det var jatte kul att ta sig ut. Nar vi kommit ut langst ut dit vi skulle kolla pa skoldpaddor och delfiner ar det ganska stora vagor och jag kanner att jag borjar ma daligt. Det blir varre och varre och tillslut la jag "en pizza" i havet som sen blev mer an en pizza. Pappa och Bella jag forstor verkligen hur ni kande er nar ni var och fiskade. Allt jag ville var bara att komma inte till land men det gick inte.
Sa jag fick inte se sa mycket pa den resan, men Emelie fick simma med en skoldpadda.


Soluppgangen





Nimbin


Nimbin


Nimbin


Cheeky monkeys dom 3 engelska tjejerna till vanster, sen killarna till hoger som vi traffade pa Nimbinbussen.


Redo att ge sig ut till havs, ovetande om vad som skulle handa




Kommentarer
Sandra

Åhh!! Det ser ju för härligt ut!! Vilken resa:)

Ha det bäst!

2011-02-21 @ 10:37:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0