Surfers Paradise

Så var det då dax att lämna Byron Bay och istället åka till Surfers Paradise. Lite tråkigt för vi gillade verkligen Baron, det var en mysig liten stad. Men eftersom vi redan hade bokat bus och boende så var vi tvugna att åka.
Surfers ligger i Queensland som har en annan tidszon än New South Wales som vi tidigare har varit i. Så när vi kom hit fick vi vrida tillbaka klockan en timme. Sjukt att det är olika tidszoner i samma land, då fattar man jur stort landet faktiskt är!

Vi gick och la oss på beachen så fort vi kom hit. Men det är så sjukt varmt här så efter några timmar bestämde vi oss för att utforska affärerna här istället. Och det visade sig vara riktigt bra shopping. Jag gjorde riktigt bra fynd, allt på rean. Jag köpte ett par jätte snygga jeansshorts, en röd bikini (samma färg som jag hade på min balklänning) men volanger på och så köpte jag äntligen min efterlängtade flipflop. Så mamma nu kan du slänga mina fiskbensskor :D
Det roliga var att när jag kom hem så såg jag att allt som jag hade köpt var i samma märke, Billabong. Mitt nya favortitmärke nu :)

På kvällen sen var vi på pubcrawl. Vi var på 5 olika barer och fick en gratis drink på varje ställe. Men det var typ ingen alkohol i. Det var inte riktigt som vi hade förväntat oss bara, inte så mycket folk.


Lägg märke till min nya bikini


Mina nya skor


Mina nya shorts


Livräddarna kör runt i sånna här bilar på stranden och ropar i megafon om man badar på fel ställe




En vanlig dag på stranden



Dag 2 17/2
Jag och Emelie gick till en restaurnag och lyxade till det med ägg och bacon till frukort idag, endast 21:-
Vi gick sen och la oss på beachen och jag "glömde" smörja in min mage så nu är den lite röd. Min bränna börja ta sig, man känner sig inte längre som en snötomte som jag antar att ni där hemma gör :P

På kvällen körde vi chimmy chimmy (en rolig lek som jag ska lära er där hemma sen) med lite folk från vårt nya hostel. Vi gick sen ut till ett ställe där det var ladies night. Alla tjejer fick fritt inträde och gratis drinkar hela kvällen. Så det blev en billig kväll. Toaletterna var så jäkla coola, allt var typ i guld och diamanter. Toasitsen hade rosor på sig, det fanns en massa stolar med speglar framför där man kunde sitta och spegla sig, det gick runt en städerska inne på toan hela kvällen och plockade och gjorde fint. Det bästa av allt var att där fanns en tjej som sminkade en om man ville det, där fanns 5 olika parfymer som man fick ta av, och så fanns det rn dator som man kunde kolla sin facebook.  En riktig tjejkväll helt enkelt.




Dörrarna till toan på ladies night


Toan på ladies night


Spegel spegel på väggen där, säg vem som vackrast i världen är...




Från höger Cloe, Paige som vi träffade på vårt hostel och som vi hängde en del med.
Jag och Emelie och sen 2 tjejer från Tyskland som vi var ute med en kväll



Dag 3 18/2
Zoe den engelska tjejen som vi träffade i Byron Bay vann en tävling på ett ställe som vi var ute på. Hon vann en veckas gratis boende på ett hostel i Surfers Paradise plus gratis inträde till 3 olika parker här. En vattenpark, en filmpark och seaworld. Men Zoe och hennes kompis skulle aldrig stanna här utan dom åkte direkt från Byron till Brisbande. Så jag och Emelie fick hennes vinst eftersom hon ändå inte skulle kunna använda den.
Så vi kommer nu bo på vårt hostel 1 natt till sen byter vi till det hostelet Zoe vann och bor där en vecka.

Vi låg sen på stranden hela dagen. Det blåser verkligen ingenting här och är sjukt varmt, säkert 40 grader.

Dag 4 19/2
Vi har nu bytt hostell. Det är ingen ac här så det är sjukt varmt på rummet. Vi är 5st som bor här. 2 från paris och en från Kanada. Men dom 3 ska åka vidare imon.

Igen gick vi på niten att gå på pubcrawl men den här gången med vårt hostell tillsammans med några andra hostel. Vi fick BBQ (vilket i Australien betyder korv med rostbröd har vi fått lära oss). Barrundan den här gången var bättre. Det var bättre musik och roligare folk som var med.

Dag 5 och framåt 20-26/2
Vi testade vår nya frukost idag, havregrynsgröt med russin och mjölk. Väldigt gott faktiskt så det blir till att fortsätta med det. Som dagarna ser ut nu när vi är här så ligger vi på stranden på dagarna och på kvällarna går vi ut och kolla läget i stan.

Det vi har fått vara med om när vi leget på beachen är följande:
1. En kille hade blivit fångad av en våg och blåst ut långt bort från stranden så vi fick se när en lifeguard fick rycka ut och rädda honom.
2. Dom spärrade av vissa delar av stranden för att dom hade sett en tigerhaj vid standen. Fast vi såg den inte.
Så lite har vi allt fått vara med om.

Nu har vi besökt Movieworld. Jag trodde att det skulle vara som typ Universal studios men det var det inte riktigt. Men det var kul ändå. Det var lite mer som Liseberg med massa karuseller och shower. Vi var på en bilshow som var riktigt häftig och så var vi på 4D bio där man fick vatten och ånga på sig så att det skulle bli så verkligt som möjligt. 

Seaworld var också häftigt. Vi var på delfinshow och sjölejonshow. Det är så häftigt att se hur mycket dom kan lära djuren och delfiner är ju bara så söta. En delfin hade fått en unge, gissa om den var söt?!
Så fick vi se hajar, klappa rockor och sjogurkor. Plus att dom hade karuseller där också


Den häftiga bilshowen, bilden delade sig och körde vidare


Och dom körde på bara två däck


Movieworld

Delfinshow på Seaworld




Från en söt och gullig delfin till en inte lika söt haj


Men här är i alla fall 2 söta tjejer på Seaworld

Wet'n Wild
Vi hann inte aka alla karusellerna pa mowieworld nar vi var dar sa idag vi dit igen och akte lite. Vi har VIP pass pa till 3 parkerna sa vi gar in gratis. Berg- och dalbanorna var helt sjuka, jag trodde aldrig jag skulle vaga aka men Emelie "tvingade" mig att aka vilket jag ar glad for nu, det var jatte kul. Den ena hette superman och gick fort upp for en backe rakt upp i luften sen rakt ner och fortsarre i massa svangar. Den andra akte upp och ner och var bara sjukt laskig.

Sen gick vi till Wet'n Wild, det lag i narheten. Vi hade inga direkt forvantningar pa det men det var jatte kul!!! roligast pa lange, man var som ett barn igen. Det var fullt av vattenrutchkanor som man fick aka med uppblasbara badmadrasser och bilringar. Min favorit var "the black hole". Man akte i en tunnel och sag ingenting, men det var lite ljusslingor har och var sa man sag lite ibland. Sen plotsligt kom man till slutet av tunneln och da blev man valdigt blot. Vi var dar till dom stangde vid 17.

Jag och Emelie har traffat nagra killar som jobbar som badvakter inne pa Wet'n Wild. Just idag nar vi var dar var det VIP kvall for alla som jobbar dar och dom fick ta med sig 2 kompisar. Sa dom drog med oss in. Vi kunde aka allt annu mer + att det inte var sa mycket folk dar langre, sa vi slapp sta i ko. Sen visade dom en bio ute vid poolen som vi hade forhansvisning pa, Yogi Bear hette den.


Detta var min favorit "the black hole"













Kommentarer
Stefan Johansson

SWEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEET!

2011-02-25 @ 19:20:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0