29-30/4 Tongariro National Park

Eftersom vi gillade nationalparken så mycket från förra gången då vi var här och gjorde monstervandringen på 8timmar. Så bestämde vi oss nu för att stanna till här igen några nätter innan vi når slutmålet Auckland. Det är så himla mysigt här, skön avslappnad stämning (fjällkänsla). Vi fick bo på ett loft tillsammans med Sara och Hanna.

 

När vi kom hit var det jätte fint väder, så vi la oss på gräset och solade/sov lite, riktigt skönt. När solen började gå ner hoppade vi i dom varma poolerna utomhus och tog ett skönt och långt bad på över 2 timmar!

 

Dagen efter vad det dags för en liten vandring till ett vattenfall, Tupapakurua Fall. Vädret var perfekt, solen sken och det var varma vindar. Eftersom jag får så ont i fötterna av mina converse började jag gå i flipfliop. Men jag märkte ganska snabbt att detta inte var så lyckat eftersom vägen till vattenfallet inte var den lättaste vägen att gå. Den bestod mest av lera och massa rötter från träden som man var tvungen att hoppa över. Efter 2,5 timmar var vi äntligen framme. Det var värt mördan för vattenfallet var riktigt fint. Det såg ut som en sagoskog där och alla stenarna var klädda med grön mossa. Sen var det bara 2,5 timmar tillbaka samma väg igen. Inte den lättaste vägen då det var mest uppför och som sagt väldigt lerigt. Jag tror vi alla 4 ramlade någon gång.

 

Efter 5 timmars vandring och en mör kropp var det riktigt skönt att få hoppa i ett varmt bad utomhus och bara slappa. Jag och Emelie tyckte vi hade gjort oss förtjänta av lite lyxmat. Så vi beställde mat från restaurangen på kvällen.

 

 

 

 

 

Utsikten fran vart hostel

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0