6/5 Nabua Lodge

Vad vaknade vi till idag?! Jo regn som bara öste ner! Inte kul. Och frukosten var inte heller den godaste. Brända mackor, konstiga flingor, 2 slags kakor och en halv banan var. Vi hade sen planerat att åka på en ”Cave trip” och lät inte vädret hindra oss. Så vi åkte iväg. Men vad händer?! När vi kommit halvvägs går givetvis motorn sönder så vi blir fast på en ö i säkert 1 timme ute i ösregnet. Vi fick stå i vattnet för att hålla oss varma eftersom det var varmare där än i luften. Tillslut kommer det en annan båt och hämtar oss och kör som en galning till grottan, vi bara flög över vågorna och jag höll på att flyga överbord. Vi stannade bara i grottan i ca 10min för att ett par som var med oss var tvungna att åka med färjan sen. Så det var väldigt stressigt allting och vi hade ingen guide med oss så vi kunde inte simma under grottan som man annars kan göra.

 

Det var sen dags för lunch. Och vad stod på menyn då om inte tonfisk igen. Säkert rester från igår eftersom knappt ingen åt det. Det slutade sen att regna på eftermiddagen så jag och Emelie bestämde oss för att åka till Blue Lagoon som inte låg så långt härifrån och snorkla. Alla har pratat om att detta ska vara så himla fint här och det var även här dom spelade in filmen ”Blue Lagoon”. Vattnet ska tydligen vara helt blått här men eftersom det hade regnat idag fick vi inte riktigt uppleva detta. Däremot var det riktigt bra snorkling. Det fanns massa fina fiskar och nemofiskar överallt. Jag råkade riva mig på en korall, så nu har jag ett minne på benet härifrån och så såg vi seasnakes som vi fick veta i efterhand är dödliga om man blir biten.

 

När vi sen kom tillbaka till vår ö var Robinsson bröderna där. Dom ska tydligen göra exakt samma resa som oss fast dom ligger en dag efter oss. Så vi kommer möta dom igen på nästa ställe vi stannar på i 2 nätter. Det är så märkligt, vi träffade dom första gången i Noosa i Australien. Sen träffade vi dom på flera ställen upp till Cairns. Sen på Nya Zeeland och nu i Fiji. Vi utklassade dom i att spela lite ”tecken” på kvällen.

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0