29/8 Koh Samui

Innan vi lämnade Koh Tao hann vi med ett sista dyk. Denna gången som certifierade dykare, underbart. Vi tog sen båten ca 2timmar för att komma till Koh Samui. Vi har hört en del negativt om detta så vi hade verkligen inte några förväntningar på denna ö. Vårt hotell som vi bor på nu är jätte fint med balkong och allt. Det ligger nära stranden och ”centrum”. Stranden för övrigt är helt okej, vädret likaså. Det verkar finnas många bra affärer/stånd här så hittills verkar det inte så pjåkigt här.

 

Vi låg på stranden hela dagen och brände oss igen. Solkrämen bara rinner ju av eftersom man svettas så mycket och man är dessutom tvungen att ligga mestadels i havet för att svalka sig. Som två vandrande kräftor skulle vi sen ut och äta på kvällen. Vi gick förbi en skylt där det stod: Sweden bar & restaurant med en meny på svenska. Kunde detta vara möjligt. 7månader utan svensk mat och nu här i Thailand var det äntligen dags för lite bekanta smakupplevelser, som vi har längtat! Ägaren var svensk och hade inrett restaurangen med massa svenska bilder, svenska citat och svensk musik spelades. Det fanns så mycket svensk mat att välja på, man ville ha allt. Men det både jag och Emelie saknar mest är helt klart köttbullar, potatis, sås och lingon, så valet blev inte så svårt. Det var himmelskt gott! Enda jobbiga med denna restaurang är att vi måste komma hit imorgon också för att testa något annat.

 

Hela dagen idag har dom gjort reklam för thaiboxning, det har inte gått att undgå. Så jag och Emelie bestämde oss för att testa detta. En svensk skulle ju vara med och tävla så vi var tvungna att gå och visa vårt stöd. Spända av förväntan gick vi dit men det visade sig ganska snart dö ut i tristess . Dom hade en orkester som spelade den mest förfärliga musik jag någon sin hört. Man kan inte ens kalla det musik förresten det var bara ett sorl av pipiga ljud. Dom spelade när vi kom och dom slutade inte förrän allt var slut 2 timmar senare. Dom boxades alltså till detta sorl. Boxarna kom in med en rock och blommor runt halsen. Gjorde en slags dans och tog sen av sig till boxarshorts. Dom stod inte och hoppade på tårna som man gör på vanlig boxning utan stod och gungade fram istället och fick både sparkas och boxas. Emelie och jag somnade till flera gånger men vi ville ju se svensken som givetvis var sist ut. Det som höll mig vaken var när en galen isländare kom in. Han slog ner sin motståndare så han inte kunde resa sig upp igen. Helt galen var han. Svensken var riktigt duktig faktiskt. Han vann dessutom. Thaiboxning kan summeras såhär: jag kommer aldrig gå dit frivilligt igen!

På stranden
Svensk mat!!!
Mm köttbullar
Thaiboxning
Här kommer en liten film om thaiboxning. Har ni kollat på den så räcker det. Åk aldrig på thaiboxning om ni inte vill bli uttråkade och få ont i huvudet.


Kommentarer
Isabelle

Håller med!!! Vilken jäkla musik!!! Hahaha!

2011-09-06 @ 19:41:57
tobbedahl

Hula hula du glade viking :)

Ser att ni besökt Sweden bar & rest, eftersom jag kommer att börja jobba där om 2 v har jag googlat mig omkring och råkade trilla in hos dig. Nöjda med ert besök på Samui och restaurangen?



Vill du dela med dig av dina upplevelser finns jag på mail eller fb.



Ciao bella!

2011-11-14 @ 16:06:37
URL: http://www.facebook.com/tobbedahl


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0