30/8 Sleeping shopping

Det ingår frukost på hotellet som heter ”the loft” och fyndigt nog ligger restaurangen uppe på taket, jätte mysigt. Man satt på kuddar med ett lågt bord och kunde kolla ner på alla som gick på gatan.

 

Vi gick sen till stranden som bara ligger 5min härifrån. På vägen dit gick vi förbi massa affärer/stånd. Men varför lägga tid på det när det finns sleeping shopping som jag och Emelie kallar det. På stranden säljer dom allt man behöver glass, mat, badleksaker, kläder, bikini, handdukar, smycken mm. Försäljarna går farm och tillbaka på stranden hela dagarna påpälsade och med handdukar runt huvudet så endast ögonen syns. Dom kommer fram till en och frågar om man vill köpa något och vill man ha något behöver man inte röra sig ut fläcken för att kunna göra ett köp. Det kallat vi sleeping shopping, väldigt bekvämt.

 

Det finns ett jätte fint hotell som ligger precis här vid stranden. Jag och Emelie gick in där och kollade. Dom hade en bar som låg mitt i poolen så man simmade dit i badkläder och satt sen på barstolar i vattnet, jätte mysigt. Därför tänkte vi testa detta men blev utslängda lika fort som vi kom dit. Dumma hotellägare, vi ville ju bara köpa en varsin drink!

 

På kvällen var det åter igen dags för lite svensk mat och denna gången lyxade vi till det med oxplanka. Sen blev det shopping för hela slanten. Jag köpte två riktigt fina skinnväskor som jag prutade ner så mycket att killen i affären var tvungen att ringa sin chef och höra om det var okej att han sålde dom för det priset. Det kallar jag för att göra en bra affär : ) Alla är så trevliga här och vi har skapat oss kompisar i nästan alla affärer längs gatorna här. Alla känner igen oss och hälsar på oss.

 

Vi gick också förbi ett ställe som hade fiskmassage. Vi prutade även på detta och fick ner det till 40kr så då var vi ju bara tvungna att testa. Jag skrattade så jag fick ont i magen. Det kittlades så himla mycket när man stoppade ner fötterna i ett stort akvarium med massa små fiskar som kom till ens fötter och började äta på dom. Fiskmassage sägs vara bra för fötterna för fiskarna äter gammal hud och orenheter men jag märkte ingen direkt skillnad efteråt men kul var det. Jag undrar bara vem fasen som kom på denna konstiga idé med fiskmassage?!

Frukost
Stranden
Sleeping shopping
Glassförsäljning
Planka :P
Bensinstation mitt på gatan. Man köper bensin i små glasflaskor
En jätte cool bar som hade goda drinkar. Vi var ju tvunga att vila lite efter all shopping.
Fiskmassage


Kommentarer
ida gustafsson

På för varje gång jag läser blir jag mer och mer sugen på att själv åka på resa! Som jag ha sagt flera gånger om så se bilderna fantastiska ut! De har fått sådan fiskmassage till Ljungby nu, fick det av per i födelsedagspresent så nu kan du göra det fler gånger :) NJUT!!!

2011-09-01 @ 16:41:26
Sandra

Vad mycket underbara saker du får uppleva!

Har du satt ihop alla dessa resor själv eller med hjälp av ett företag?

Och vad kostar kalaset?

Jag är jätteintresserad av speciellt Fiji!

Skulle bli jättetacksam om du svarade mig :)

2011-09-04 @ 17:29:10
mammi

hihihi fiskmassage låter intressant:)

2011-09-04 @ 21:50:19
Sassa

Hallå Tjejen!



Har läst din blogg till och från, var är killarna!!!!!



Sassa

2011-09-05 @ 18:57:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0