5/9 Sista kvällen med gänget

5/9 Sista kvällen med gänget
När vi kom till baren på kvällen hade dom gjort ett stort hjärta i sanden till oss, så himla söta! Eldshowen var bättre än någonsin och stämningen var på topp. Emelie fick en lapp av killen i baren där det stod: jag är inte så bra på engelska men jag tycker om dig. Hon fick också en rosa gosedjurskanin av en annan. Populär tjej hon. Dom försökte lära oss thailändska. Det gick väl sådär. Men faktum är att vissa ord har man faktiskt börjat snappa upp. I början lät det bara som en ens sörja, typ kinesiska där man inte kan fatta att det är ett språk. Men efter att ha varit i Thailand en månad nu kan man faktiskt höra att det är ord och förstå vad vissa ord betyder.
Girlfight
Eftersom man festar på stranden i sanden är det väldigt jobbigt att dansa i flipflop. Så som alla andra kvällar tog jag av mig dom och la dom i sanden under en stol för att en stund senare hämta dom. Denna kväll insåg jag att någon hade tagit mina älskade flipflop. Jag köpte skorna i Australien och jag älskar verkligen dom, dessutom är det dom enda skor jag har med mig hit och vi skulle åka till Phi Phi tidigt dagen efter. Jobbigt läge helt enkelt! Jag gick en runda på stranden och letade men insåg rätt snabbt att jag aldrig skulle hitta dom.
På vägen hem går jag förbi en tjej och kollar ner på hennes fötter. Det såg precis ut som min skor. Men kunde det ens va möjligt, hur liten är världen att jag stöter på just henne på vägen hem?! Jag går fram till henne och ber om att få kolla på ena skon och dum som hon är ger hon mig ena flipfliopen. Det är samma storlek och allting som jag har men hur fasen ska jag bevisa att det är mina skor?! Vartenda en går ju omkring i flipflop?? Jag säger till henne att detta är mina skor och tror att hon ska ge mig skorna utan protester. Men så var fallet inte. En tjurig engelsk bitch ger sig inte i första taget har jag nu fått lära mig.
Jag kom sen på att min ena sko är rispiga på insidan av remmen och det var just den skon som hon lyckades ge mig. Så då var jag helt säker på att det var mina skor och jag skulle bara ha tillbaka dom. Jag ville inte ge mig mot henne, jag visste att jag hade rätt! Så vi stod där och tjaffsade på engelska ett bra tag och jag var inte lång ifrån att ge henne en snyting. Jag var så irriterad för jag visste att jag hade rätt och hon bara nekade. Efter säkert 30min vet jag inte riktigt vad som hände men plötsligt bara gav hon mig skon. Så sagan slutade lyckligt i alla fall. Josefin fick sina skor tillslut.
6.30 morgonen efter skulle vi som sagt åka till Phi Phi Island och som jag också nämnt tidigare är vi hemma runt den tiden efter en natts festande. Idag var inget undantag. Vi hade planerat att vara hemma lite tidigare i alla fall men tiden bara sprang iväg. Vi ville inte lämna vår killar så vi stannade till absolut sista sekund. När vi insåg att shit nu måste vi ta en taxi hem. Det tog dock ett tag att komma hem. Vi hade sen 5min på oss att packa ihop alla grejer! Alltså ingen sömn, sminket och kläderna från kvällen fick vi ha på oss. Vi gick direkt från fest till båten för att åka till Phi Phi och det var precis att vi hann. Alla tittade på oss när vi kom. Emelie gick där med sin illrosa nalle i handen och vi var nog fotfarande fulla. Men kul hade vi.
Jag kommer sakna Koh Panghang så himla mycket. Jag har verkligen haft jätte kul och jag har träffat så många fina människor! Jag säger bara WOW, YER MAN!

När vi kom till baren på kvällen hade dom gjort ett stort hjärta i sanden till oss, så himla söta! Eldshowen var bättre än någonsin och stämningen var på topp. Emelie fick en lapp av killen i baren där det stod: jag är inte så bra på engelska men jag tycker om dig. Hon fick också en rosa gosedjurskanin av en annan. Populär tjej hon. Dom försökte lära oss thailändska. Det gick väl sådär. Men faktum är att vissa ord har man faktiskt börjat snappa upp. I början lät det bara som en ens sörja, typ kinesiska där man inte kan fatta att det är ett språk. Men efter att ha varit i Thailand en månad nu kan man faktiskt höra att det är ord och förstå vad vissa ord betyder.

 

Girlfight

Eftersom man festar på stranden i sanden är det väldigt jobbigt att dansa i flipflop. Så som alla andra kvällar tog jag av mig dom och la dom i sanden under en stol för att en stund senare hämta dom. Denna kväll insåg jag att någon hade tagit mina älskade flipflop. Jag köpte skorna i Australien och jag älskar verkligen dom, dessutom är det dom enda skor jag har med mig hit och vi skulle åka till Phi Phi tidigt dagen efter. Jobbigt läge helt enkelt! Jag gick en runda på stranden och letade men insåg rätt snabbt att jag aldrig skulle hitta dom.

 

På vägen hem går jag förbi en tjej och kollar ner på hennes fötter. Det såg precis ut som min skor. Men kunde det ens va möjligt, hur liten är världen att jag stöter på just henne på vägen hem?! Jag går fram till henne och ber om att få kolla på ena skon och dum som hon är ger hon mig ena flipfliopen. Det är samma storlek och allting som jag har men hur fasen ska jag bevisa att det är mina skor?! Vartenda en går ju omkring i flipflop?? Jag säger till henne att detta är mina skor och tror att hon ska ge mig skorna utan protester. Men så var fallet inte. En tjurig engelsk bitch ger sig inte i första taget har jag nu fått lära mig.

 

Jag kom sen på att min ena sko är rispiga på insidan av remmen och det var just den skon som hon lyckades ge mig. Så då var jag helt säker på att det var mina skor och jag skulle bara ha tillbaka dom. Jag ville inte ge mig mot henne, jag visste att jag hade rätt! Så vi stod där och tjaffsade på engelska ett bra tag och jag var inte lång ifrån att ge henne en snyting. Jag var så irriterad för jag visste att jag hade rätt och hon bara nekade. Efter säkert 30min vet jag inte riktigt vad som hände men plötsligt bara gav hon mig skon. Så sagan slutade lyckligt i alla fall. Josefin fick sina skor tillslut.

 

6.30 morgonen efter skulle vi som sagt åka till Phi Phi Island och som jag också nämnt tidigare är vi hemma runt den tiden efter en natts festande. Idag var inget undantag. Vi hade planerat att vara hemma lite tidigare i alla fall men tiden bara sprang iväg. Vi ville inte lämna vår killar så vi stannade till absolut sista sekund. När vi insåg att shit nu måste vi ta en taxi hem. Det tog dock ett tag att komma hem. Vi hade sen 5min på oss att packa ihop alla grejer! Alltså ingen sömn, sminket och kläderna från kvällen fick vi ha på oss. Vi gick direkt från fest till båten för att åka till Phi Phi och det var precis att vi hann. Alla tittade på oss när vi kom. Emelie gick där med sin illrosa nalle i handen och vi var nog fotfarande fulla. Men kul hade vi.

 

Jag kommer sakna Koh Panghang så himla mycket. Jag har verkligen haft jätte kul och jag har träffat så många fina människor! Jag säger bara WOW, YER MAN!

Emelies nallem som fick heta Kaj efter killen hon fick den av


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0