12-14/8 På besök hos Sara i San Diego

Jag och Sara har varit kompisar sen vi var små. Hon var aupair 1 år i San Diego, träffade en kille där sista månaden hon var där. Nu är hon gift med honom och bor där. Jag har länge velat hälsa på henne och ser hur hon har det. Nu hade jag chansen när vi bara var 2 tim därifrån.


Vi tog tåget från L.A till Oceanside som det heter. Det var så hima fint, vi åkte precis jämte havet som glänste blått av solens strålar. På stationen stog Sara och välkomnade oss med öppna armar. Hon visade oss sitt favorit taco-ställe. Gud så gott det var! Hon gav oss också massa tips att tänka på här i USA och det visade sig visst att vi varit lite väl generösa med dricksen här. Vädret var underbart här och solen stekte så vi körde ner till en av stränderna och la oss där. Jag säger bara ett ord och det är: SEMESTER!


Efter några timmar på stranden som resulterade till en fin gyllenbrun solbränna var det så dags att köra dit Sara nu bor. Det låg ca 45min in i landet. Det är som jag sagt innan mycket trafik här i USA och jag beundrar verkligen Saras körning och att hon bara hittade på alla slingriga, krokiga, trafikerade vägarna. Hon bor i ett typiskt amerikanskt bostadsområde med jätte fina hus och jag fick träffa hennes man Mark som var hur trevlig och gullig som helst. Dom är så söta ihop!


På kvällen gick vi på bio, Step up 4 Revolution, riktigt bra film med fint ögongodis att titta på :) Vi hade hela biosalongen för oss själva. Det var jag, Virre, Sara och en STOR bägare popcorn.
Dag 2 började med en sovmorgon som vi inte har haft sen vi kom hit till USA pga vårt fullspäckade schema och allt vi ska hinna med, men nu äntligen. Dagen spenderades på stranden där vi träffade Saras 2 svenska kompisar och en massa snygga surfkillar ;)


Dagen avslutades på en av dom bästa restaurnagerna vi hittills varit på med lite afterbeach mat och dricka. Quesadilla med kyckling, världens godaste hemmagjorda pommes med ranch dressing och en frozen strawberry margarita på det, det är grejer det!

2 dagar går fort och det var dags att åka "hem" igen till L.A. Dessa dagar har varit bland dom bästa hittills på resan. Sara har varit underbar och visat oss runt överallt. Och San Diego är så himla fint!!!

Tack för att du tog hand om oss så som du gjorde!

På väg till Sara...

Veronica och Sara

Jag och Sara

 

 

 

Saras kvarter

Biotajm!

Roadtrip med Sara som chaufför

 

 

 

Surfare överallt :)

Goda maten

Sara visade oss ett ställe där man får göra sin egen glass.

Man väljer dom smakerna man vill ha och hur mycket...

Sen lägger man på tillbehör med allt ifrån färsk frukt till choklad. Så himla gott!

 

 



Kommentarer
från mammi

Va kul att ni åkte till Sara och fick lite extra saight seeing :) Härliga bilder......

2012-08-19 @ 19:51:28
Emelie

Låter som ni har det härligt!

2012-08-19 @ 20:46:57
URL: http://emelaia.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0