Norge->Danmark->Sverige

3 länder på 3 timmar. Vi flög från Norge, landade i Danmark och åkte sen tåg till Sverige
Så nu kanske ni har förstått att jag befinner mig i Sverige.
 
Vilken vecka...mycket har hänt, var ska jag börja?!
*Vi har haft julekos på jobbet. Alla tog med sig något gott att äta, vi dukade upp allt på långbord och bara satt och myste ihop sen (på arbetstid) såhär innan lite julledighet :)
 
*Jag har blivit fastanställd på Laerdal (bästa julklappen), så nu är det bara en norsk gutt som fattas sen är jag verkligen fast här i denna underbara stad.
 
*Vi har tittat på en ny lägenhet eftersom Karin och Lars flyttar efter jul. Vi har väl till 99% fått den, helt nyrenoverad jätte fin och alla kommer få ett eget rum :D
 
*Jag och Herman flög hem till Sverige i torsdags, gick hur smidigt som helst. Men man hann ju knappt komma upp i luften innan det var dags för landning.
 
*I går (fredag) var jag på mitt gamla jobb på Strålfors och hälsade på. Jag fick en julklapp och så bjöd dom på tårta. Dom är verkligen underbara, vilket härligt gäng, saknar dom sååå!
 
*Alla julklappar är nu inhandlade, men tittade i min garderob och kom på att jag köpte julklappar till alla i USA för att jag för en gångs skull skulle vara klar i tid. Så nu blir det många julklappar helt plötsligt.
 
 
 
Julekos=julmys
 
Så mycket gott!
Nästan alla svenskar hade bakat något eget 
medans norrmännen köpte färdiga kakor
 
Fina Fanny med 2 kakfat??!
 
Fick lite julklappar av min kära sambo Linn innan jag åkte hem.
Hon känner mig alltför väl och vet pracis vad jag tycker om och
behöver.
 
 
Älskar allt med kokos- fick kokosbodycrem
Marsipan är ett av mitt favoritgodis- fick marsipanbröd
Fryser jämt om händerna- fick vantar
Äter en del ägg men jag har ingen äggkopp så det fick jag, välbehövligt!
Dricker minst en kopp te varje dag- fick en temugg!
Tack underbara, fina, bästa Limpan!
 
 
Lämnar snart Norge för några dagar i Sverige istället
 
 
Jag älskar att flyga, det är såååå fint!!!
 
24år gammal och mamma gör fortfarande paketkalender till mig.
Detta väntade på mig när jag kom hem
 
Att få köra bil igen, vilken lycka!
 
Hälsade på galningarna på Restaurang Trycket
 
Julklapparna från USA, väldigt genomtänkta.
Chokladen- Matilda är en godisgris, gillar allt som är sött
Ketchup- finns det någon i heIa världen som äter så mycket
ketchup som Bellen? Skulle knappast tro det 
Julgranen med linjal, papper, räknetal- pappa är lärare
Whiskeyn- pappa är en riktigt whiskeyälskare
Bart Simpson- säg någon tecknad serie som Fidde inte kollar på
Pepparkakan med muffins på huvudet- jag är kock och gillar att baka
Cappucinomuggen- mamma är en riktig kaffeälskare


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0