Vintern har kommit!

Utan elljusstake, julstjärnor och tomtar så har jag mer julkänsla än någonsin! Snön kom lagom till 1 december och ligger fortfarande kvar. Det är lagom kallt nu ca -4°C.

 

1december gick vi upp tidigt för att kolla på första avsnittet av svenska julkalendern som i år är Mysteriet på Greveholm, eftersom svt1 är en av de få svenska kanalerna vi har här i Norge. Jag fick också öppna första luckan i min chokladkalender.

 

Som jag sagt nu flera helger i rad: denna helgen ska jag ta det lugnt. Men som alltid så blir det inte så. Det började i fredags efter jobbet, då vi några stycken från jobbet spontant bestämde oss för att gå och bowla. På lördagen var jag på en svensk julkonsert där det sjöngs svenska julsånger och avslutade med ett svenskt luciatåg. På kvällen var det dags att fira vår norska vän Maria som fyllde 25år. Helgen avslutades med julmarknad (som visserligen inte var så mycket ha) men att bara gå omkring där var jätte mysigt, särskilt eftersom det snöade.

Efter en dag ute i snön gick vi in och bakade lussebullar och drack glögg, jag som har längtat sååååå efter det. Som ni förstår julkänslan är på topp!

 

 

Snön har kommit till Stavanger :D
 

Linn har gjort en egen adventsljusstake av konservburkar JÄTTEFIN

 
Hon hade också skrivit en vers till alla oss med en pepparkaka.
Linn är allt bra för söt hon!
 
Såhär brukar det se ut hemma. I 24år har jag fått ha en paketkalender hemma.
Min mamma är världens bästa!
I år får jag nöja mig med en chokladkalender
 
 
 
Maria hade bakat cupcakes till oss
 
 
 
 
Julmarknad
 
Vi hittade en pepparkaksutställning
 
 
Första adventfirande på stan
 
Underbara, härliga, juliga väder!
 
Lussebullsbak...man tager vad man haver
 
Resultatet
 
Årets första lussebulle och norsk glögg. Så gott!
 
Det svenska luciatåget
 
 
 
 Vi har gjort vår egen adventskalender här i Stavanger.
Varje dag öppnas en ny lucka och vi visar er något kul som händer i vårt kollektiv.
Så följ vår kalender!
Sök på: godisfiacool på youtube.com


Kommentarer
mrfett

va fint du har i Stavanger......musigt med lite julstammning :) och akta vad du ga du far inte rammlar....snyggt frisur med gillar jag,,,har det gumman hörs snart igen ;)

2012-12-06 @ 17:33:34
mrfett

var fint du har i Stavanger med lite snö...musigt med lite julstämmning och akta vart du ga du far inte rammlar,,,snyggt frisur med gillar jag,,,,,har det bra gumman sees och hörs snart :)

2012-12-06 @ 17:37:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0