1år sen jag lämnade Sverige!

Är det sant, är det verkligen så??! Är det ett helt år sen idag som lilla jag begav mig från Sverige ut i vida världen utan några som helst planer eller förväntningar på hur det skulle bli eller vara. En resa som var planerad till 4månader blev istället nästan 9 helt underbara månader. Dom bästa månaderna i mitt liv! Jag har gjort saker jag länge velat göra och saker jag aldrig trodde jag skulle göra. Jag lärde känna så himla mycket folk och utvecklades verkligen som person.

 

Jag har varit hemma i Sverige nu snart 4 månader och allt jag har kvar är alla fina minnen, bilder och filmer. Man kan inte annat än att längta tillbaka. Tänk, jag hade semester i 7 månader! Helt sjukt ju! Varje dag hände det något kul, man träffade nytt folk, gjorde galna grejer och hade det gott helt enkelt. Nu är man tillbaka i vardagen igen... Man jobbar varje dag, har kommit in i sin gamla rutiner, man träffar i stort sett samma folk hela tiden, varje dag. Och vad händer här, i lilla Ljungby?! Inte mycket kan jag tala om. Känns som att tiden står still här ibland. Jag får panik!

 

 

Därför måste jag nu härifrån, ut på nya äventyr. Jag vill inte vara en i mängden, jag vill bli uppskattad och sedd för den jag är, som man blir när man är utanför Sveriges gränser. Folk ser en där på ett helt annat sätt, där är man unik! Frågan är vart resan bär denna gång. USA kanske, det vore riktigt kul. Aupair i USA ett år... ska genast kolla upp detta :D

 

Vill passa på att tacka ALLA som har läst min blogg och följt mig på min resa. Ni är guld värda och det har varit så kul att skriva när ni uppskattar det jag skriver. All min kärlek till er!

 

Tänkte dela med mig av några bilder som visar LITE av det jag fick uppleva. Så luta er tillbaka och njut :)

 


AUSTRALIEN
Vi körde runt på Fraser Island (världens största sandö).
Där var underbart vatten, och kul hade vi
Vi seglade på Whitsundays
Dök och snorklade i "The Great Barrier Reef"
Whitsundays
Såg sköldpaddor
Höll koalor
Var i australienska outbacken och såg Ayers Rock (världens största sten)
Hoppade fallskärm

Spelade didgeridoo
Surfade

Jobbade på farm där vi planterade paprikor och tomater med maskin...

 

...och för hand
Packade paprikor gjorde vi också
Och träffade massa kul folk!!!




NYA ZEALAND
Åkte rafting
Såg helt underbar natur!
Såg massa delfiner...
...och simmade med dom, i det vilda!
Gick på glasiären i Franz Josef
Vandrade på vulkaner
Hoppade bungyjump, den tredje högsta i hela världen!

Det sjukaste jag någonsin har gjort!!!
Besökte ställen där "Sagan om ringen spelades in"





FIJI
Flygningen till Fiji var helt underbart vacker
Vattnet var kristallblått och turkost
Såååå fint!
Vi fick lära oss allt om kokosnötter och palmer




THAILAND
Kelade med riktiga tigrar
Drack buckets
Såg häftiga "fireshows"
Var på halfmoon party
Tog dykarcertifikat
Hade semester!




SINGAPORE

Sett Singapore från ovan...

...uppifrån detta häftiga hotellet (båten)


MALAYSIA
Simmade med hajar
Sett Twin Towers, världens sjunde högsta skyskapa
En bild säger mer än 1000 ord...
Som sagt jag har haft den bästa tiden i mitt liv och det kanske syns :)


Kommentarer
lisa

Helt galet så mycket häftigt du varit med om. IVÄG IGEN om du känner för det, säger jag!

2012-02-03 @ 18:12:38
Isabelle

Ut i världen Jossan!!!! Passa på!! :D <3

2012-02-09 @ 19:43:28
Anonym

Fan vad jag har tänk kommentera detta länge, men det har inte blivit av. Helt sjukt vad vi har varit med om asså! Jättebra inlägg:-) vi kör usa nästa!!! Världen är vår! KRAM

2012-02-22 @ 01:11:10
Jennifer

Hej!



Det ser grymt ut!!

Reste du själv eller med sällskap?

Hur lång tid innan själva resan bestämde du dig för att du skulle åka?

Hur mycket planerade du innan?

Varför åkte du?



Jag är jäkligt sugen på att åka ut och resa sådär, det är därför jag undrar :D

2012-04-12 @ 20:41:16
URL: http://wiippola.blogg.se/
Jennifer

Du har mail! :)

2012-04-27 @ 22:14:46
URL: http://wiippola.blogg.se/
Maja

Hej jossan!



Vilken underbar blogg du har, jag blir så avis och sugen på att resa!!

Jag såg nämligen att du hade skrivit på resedagboken, på en länk ang. en resa till usa. Jag är sjuuuukt sugen på att åka dit, och skulle mer än gärna haka på =) Tror att dedt nämndes på resedagboken att de ev. skulle åka iväg i slutet av augusti, vilket skulle passa alldeles utmärkt för mig!! Att göra en riktig roadtrip är ju en dröm =) Så om du känner för det, får du gärna höra av dig på min mejl!



Må så gott// Maja

2012-05-02 @ 02:48:03
Lindblå

Precis som "Maja" så har jag sett inlägget på resdagboken om USA, jag är sugen, vill åka idag! På en gång! NU!



Hör av dig om du inte kommit på andra planer vettja. ;)



2012-05-22 @ 10:31:12
URL: http://carolinelindbla.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0