Vår i Canada

Jag kom till Banff på måndagskvällen. På fredagen kom också Isa och Oscar (Emelies mamma och bror) för att träffa tjejerna och åka lite skidor med oss. Jag har inte träffat dom sen i höstas så det var kul att få träffa min "extrafamilj" igen.
 
Våren kom till Canada! Första veckan var det kanonväder varje dag. Jag undrade om jag kommit hit för skidåkning eller solsemester ett tag. Folk gick omkring i shorts och linne så varmt var det. Och vi gjorde årets försa "dopp" i klart, turkost vatten med snötäckta berg i bakgrunden, härligt! :D
 
Backarna är som sagt lite längre här än vad man är van vid så en vilodag från skidåkning var behövlig om mina ben skulle orka med 2 veckor. Därför åkte vi runt lite en dag med bilen till olika platser och tittade på den fina naturen som är här. Det är så fint!
 
Gondolen i Sunshine Village
 
Alla samlade
 
Oscar visade snabbt nivån för kommande vecka...
Jag har en del att lära
 
Christine var inte sämre hon!
 
 
 
Synd att klaga ;)
 
Emelie åkte tubin, en gummi-ring man åker på nerför denna banan.
Hon filmade allt med Go-Pron så vi kunde se ifall det var värt pengarna eller ej :p
 
Hon tyckte det var kul i alla fall
 
Vi drog på en liten roadtrip. Fatta ni hur fint det här är??!
Strålande sol, blå himmel, berg med snö, is som håller på att smälta, vår.
 
Träffade en slags bergsget
 
 
 
 
 
 
Det var sååååå skönt....NOT!
Men vad gör man inte för ett bra kort ;)
 
 
 
 
 
 
Jag och Emelie framför en glaciär
 
 
 
VÅR!
 
Efter en dags roadtrip var det dags att testa på utelivet här i Banff. 
Vi började med några rundor shotski
 
Det var såååå gott...
 
...eller kanske inte
 
Den här hängde i baren. Jag hör någon skrika: ring i klockan.
Jag tänker okej bäst jag gör det och SEN läser jag på skylten.
Oooups, jag sprang fort därifrån och bartendern var inte jätte glad på mig.
 
Bästa kvällen!
Jag älskar utelivet här, jag hade kul VARJE kväll!
Man går ut i jeans, converse, en pösig tröja och en mössa på den inte så fixade frisyren.
Så jäkla skönt, alla är så avslappnade här och man får vara som man vill.
Och sen vimlar det av snygga killar här också! ;)
 


Kommentarer
Belis :)

Sjukt härliga bildet!!!!!! :)) avis...

2013-04-13 @ 17:32:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0