Som att titta på ett vykort

 Att man kan ha så kul med ansiktsmaskar och att det kan vara så svårt att ta kort med gurkor på ögonen!
 
Vår lägenhet förvandlades till skönhetssalong eller rättare sagt vår toalett, för det var här inne vi satt i säkert 30min (masken ska vara på i 15min). Vi försökte ta ett kort på alla men det är lättare sagt än gjort vill jag lova! Testa själv och luta huvudet uppåt (så inte gurkorna ramlar av), sträck armen rakt fram så långt du kan och hoppas på att alla kommer med på bilden.
Inte lätt! 
 
Tack till vår vän självutlösaren för att du ställde upp som fotograf och
till vår vän tvättmaskin för att du agerade som stadigt stativ!
 
 
Malins mask var röd, det såg ut som någon hade mosat tomater i fejjan på hennne.
Linns mask var beigeaktig, det såg ut som hon svettades sjukt mycket.
Min mask var grön och var fin i typ 1min sen stelnade den så att jag fick massa rynkor.
 
3 mongon
 
 
 
 
-Den här bilden blir nog bra...
Malin och jag: NEJ vi tappade våra gurkor...asg
 
-Vi tar en utan gurkor...se normala ut nu!...
 
 
 
I början på veckan var det regn, regn, regn, grått, trist och ruggigt. Man ville bara vara inne så mycket det gick! Sen i slutet på veckan vände det helt och blev hur underbart och fint väder som helst! Vi har hittat en jätte fin runda man kan gå/springa längsmed vattnet där bergen är täckta med snö på topparna. Alltså det är så sjukt fint här!!! Jag hoppas att ni som kommer hit får se denna fina sidan av Stavanger, för när det är såhär fint här är det underbart!
 
På väg hem från jobbet.
Jag vara bara TVUNGEN att stanna och titta lite
 
Hemma på min gata i stan, här bor jag.
Ser ni bergstopparna med snö på bakom husen!
 
Turist, javisst!
 
Detta ligger ca 500m från där jag bor :D
 
Samma plats en regning- och en fin dag
 
 
 
 
Här kan man springa
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När du får oväntat besök...
Hur är detta möjligt?!
Jag har bara en sak att säga...NORRMÄN
 
Det var tydligen en gubbe som fick diabeteskänning och körde rakt in
i ett hus. Ingen skadad men det var tydligen några i källaren.
 
 
 
Här kan man bo
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Oakgrove

Tjena, hur stor budget hade du på din jordenrunt resa?

Svar: Hej! Vi gjorde av med ca 15.000:-/mån, totalt på 8mån gjorde vi av med runt 130 000:- tror jag. Lätt värt det!
Josefin Göransson

2013-02-10 @ 19:56:11
URL: http://jonasoakgrove.com
Oakgrove

ok, nice :)

jag gjorde en 3 månaders jordenrunt resa 2009. Planerar att ev ta och göra en ny jordenrunt resa på kanske 6-8 månader, och det är ett tag sedan man gjorde en sådan resa, och kände att jag inte riktigt hade någon koll på hur mycket man ev gör av med. tack för svaret, grymt schyst :)

2013-02-10 @ 20:06:49
URL: http://jonasoakgrove.com
Lisa

Alltså Gud va fint det ser ut att vara!! Helt magiskt ju:)

Svar: Det är så fint faktiskt. Kom hit Lisa! Jag saknar dig
Josefin Göransson

2013-02-10 @ 22:26:50
Sanna

Hej!

Helt off-topic, men jag har läst dina Australien-inlägg och är väldigt sugen på att göra en liknande resa! Tänkte bara fråga hur mycket pengar du hade med dig när du åkte till Australien? Jag har tänkt jobba där nere, precis som du gjorde, men undrar hur mycket man behöver ha med sig från start.

Svar: Ja gör det! Det bästa jag gjort, lätt värt det. Vi gjorde av med ca 15.000:-/mån, totalt på 8mån gjorde vi av med ca 130.000:- När vi åkte hade vi runt 100.000:- med oss, men det fanns dom som hade mycket mindre, Vi jobbade i mitten/slutet på vår resa, man kan ju jobba mycket tidigare om man känner att pengarna tryter. Men 50.000:- i alla fall skulle jag rekommendera att minst ha med sig, det är ett dyrt land, skulle jämföra det lite med Norges priser
Josefin Göransson

2013-02-11 @ 13:45:41
Kristina H

Hejsan, alltid kul med lite" Jossan film". Stavanger ser ut att vara en riktig pärla till stad. kram

Svar: Åh va kul! Jag tänkte på dig/er senast idag. Jag saknar er verkligen! Att jobba på industri är inte min grej har jag nu insett :/ Ja Stavanger är väldigt fint...när solen skiner ;)
Josefin Göransson

2013-02-11 @ 17:35:39
Emelie

Åh vad mysogt det ser ut, å värsta vårigt! Är det varmt? Kul att du får lite respons från vår resa i kommentarerna! :)

2013-02-17 @ 06:46:49
URL: http://emelaia.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0