Älskar spontana äventyr

Förra fredagen 1/3 fick jag nytt kontrakt och blev fast anställd på Laerdal. Detta firades och jag fick blommor av företaget, väldigt fina. Det blev sen en spontantripp till Røldal för att åka skidor hela helgen, som bestämdes 30min innan jag slutade jobba. Några från jobbet skulle dit och hade 2 platser över till mig och Fanny så vi hakade på. Det blev en riktigt lyckad helg med mycket skratt, skidåkning, afterski, god mat och underbart väder!
 
 
 
Wiiiee fast anställd
 
 
Inte nog med att jag blev fast anställd och skullle åka skidor på fredagen...
Jag fick också ett paket av mammi.
Kan det bli en bättre fredag?! Knappast!
 
Hon känner mig alltför väl hon
 
 Det tog ca. 4tim att åka från Stavnager till Røldal.
Vi var bl.a tvungna att åka färja 20min
Och det blåste en del uppe på deck
 
När vi kom fram till vår stuga gick vi och satte oss i baren för att fira vår
"semester". Då blev vi nerdragna i hotellets garage som dom hade inrett
med snö och is till en isbar, Där bjöds vi på gratis jäger.
 
Efter en något seg bilfärd (då jag blev åksjuk efter ca 10min), och gratis 
jäger var det dags att sova för att orka upp imorgon och ge oss ut
i backarna, vilket var lättare sagt än gjort
 
Detta vaknade vi upp till. Strålande sol och masa snö
 
 
En kall öl, snö och sol, love it!
 
Fanny också
 
Fanny och Sandra
 
Hela gänget samlade (utom jag, Niklas och Masashi)
 
Vi byggde en snögrotta
 
 
Dags för afterski i isbaren i garaget
 
 
 
2 helt galna killar!!!
 
 
 
Det är synd att klaga på vädret :)
 
 
 
Vi körde hem på söndagen efter att vi åkt skidor hela dagen.
Det var fortfarande ljust ute då. Vi körde längsmed berg och fjordar
och jag fick flashbacks från Nya Zeeland när vi var i Milford Sound.
Dom 2 länderna är rätt lika faktiskt.
 
Detta är typ första gången som jag varit utanför Stavanger
och verkligen fått uppleva Norge. Det är ett fint land det måste
jag säga!
 
Berg till vänster, vatten till höger.
 
Helgen sammanfattas med:
*Googelbränna
*Gratis jäger
*Gräva gropar
*Galenskap
*Gatzy
*Glada
*God mat
Tack alla för en riktigt kul helg!


Kommentarer
mammi

grattis till fast anställning gumman, fin bukett du fick :) Ser riktigt härligt ut i backarna Kram mammi.

2013-03-10 @ 21:18:41
Lisa

JA Grattis! då blir du kvar ett tag till?! och vad härligt med en liten skidsemester:) kram

2013-03-11 @ 15:33:11
Kristina H

Vilken kanon helg. Tänk så fin naturen ska bli när våren kommer.... =) Kristina

2013-03-11 @ 19:01:23
emelie

Nice jossan, bra att du förbereder dig för vad som komma skall! 2 veckor bara, yey!!!! :-D

2013-03-12 @ 02:09:15
URL: http://emelaia.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0