Finally here

Så var jag äntligen framme i Kanada och Banff. Resan hit gick hur bra som helst... Väl framme i Calgary hittade jag dock inte ut från flygplasten och höll på att hoppa på ett nytt flyg
(vilket jag givetvis inte skulle). Skulle sen ta bussen till Banff och höll på att missa den då jag gick på toa och glömde bort tiden lite. Som tur väl var stod bussen och väntade på mig :)
 
Jag kom hit på måndagskvällen. Dagen efter var det tidig uppstigning som gällde för att ut och åka i backarna. Det är lite annat här i Kanada om man jämför med svenska fjällen. För det första måste man åka en gondol i 20min för att komma upp till toppen. Backarna är sååååå mycket större, längre, bredare, bättre. Vi gjorde några åk där dom drog med mig i svarta puckelpister och in i skogen. Sen var det dags att hika. Med snöskor på, en avigear (lavinsökare) runt halsen och brädan på ryggen var det dags att börja hika. Det var det jobbigaste jag gjort på länge, det kändes knappt som man kom framåt i den djupa snön. Tillslut hade vi nått toppen efter ca 1tim hikande. Då kom belöningen, att få åka nerför ett orört berg där ingen tidigare hade åkt och för mig första gången i så mycket lössnö. Det var både sjukt läskigt och jätte kul, verkligen en upplevelse!
 
Det är så himla fint här, solen skiner, himlen är blå och massa snö. Jag kommer trivas här :)
 
 
 
Welcome to Banff
Hiking uppför berget som ni ser
Postitiv och glad i början....
 ....men så sjukt jobbigt i slutet!
Uppe på toppen
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter hikandet var vi värda en pannkaka!


 
 
 
 
 
 
 
Emelie in action


Kommentarer
Lisa

Gud så fint och härligt det ser ut:) njut gärnet! Tack så mycket för det fina påskkortet, vi blev jätteglada:) kram!

2013-03-30 @ 13:06:48
Linda

Det se ut som du ha det jätte härligt!:-) njut o ha de gott!
Kramar

2013-03-31 @ 07:03:12
mammi

Ser ju underbart ut, "de e bare å åk"!!!
Kram i massor.

2013-04-01 @ 22:21:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0