Ska jag vara kartläsare?! Jag är ju åksjuk!

Nu har jag bott i min nya lägenhet i snart 2 veckor och jag trivs jätte bra. Den är inte så stor men ack så mysig och precis lagom för mig. Bilder kommer senare då jag inte riktigt kommit iordning än, väggarna är rätt tomma och hyllor lite lite här och där då jag väntar på någon som kan spika upp dom åt mig ;)
 
Den här månaden som varit nu har det hänt en massa saker. Inte nog med att jag har flyttat och att vi har haft väldigt mycket i skolan, jag har också gått och blivit kär på köpet. I all kaos som var lyckades jag på något märkligt sätt hitta mannen med stort M som jag så länge letat efter. Jag har varit runt halva jorden och träffat väldigt mycket folk på alla mina äventyr.
När jag äntligen bestämmer mig för att slå mig till ro här, fixat lägenhet och allt. Ja då träffar jag en kille från LJUNGBY (som jag aldrig ens har sett innan) när jag är hemma och hälsar på min familj. Hur sjukt är inte det?! Det klickade direkt mellan oss och allt har bara flytit på. Det känns nästan för bra för att vara sant! Jag svävar på moln :)
 
Jag har sagt att jag aldrig ska hoppa bungyjump men det gjorde jag visst ändå :p men att åka rally har jag aldrig ens haft en tanke på. Men så lyckades jag ju bli tillsammans med RallyRobban som han också kallas. Han anmälde oss till en rallytävling förra helgen och jag hade inte så mycket val än och följa med. Jag har ju sett filmer när Robban kör och det går undan, 180km/h på en jäkla grusväg med fullt av träd och stenmurar jämte, det är galet! Plus att jag har världens åksjuka och absolut inte kan läsa böcker när jag åker bil. Så bra att jag skulle vara kartläsare då!!! Tacka vet jag åksjuketabletter :) Det gick bra, vi kom 4:a i vår grupp och 7:a totalt av 95 startande. Vill man ha en adrenalinkick ska man åka rally!
Kul var det! :)
 
 
Det har blivit mycket roligare att äta nu när man har sällskap om kvällarna
 
HJÄLP! Vad har jag gett mig in på?! Ska JAG åka rally?!
 
Rallybilen lastad och redo att åka på tävling 
 
 
Såhär går det om man inte lyssnar på sin kartläsare, då hamnar man i diket ;)
Foto: Ericsson Motorsport.       www.emotorsport.se
 
 
Foto: Tony Zimmer              www.rallytorget.net
 
 
Följ med oss i bilen för att få den rätta känslan! 
 
 
 
Foto: Mhrallybilder.se
 
 
Vi körde tre olika sträckor. Här kommer tredje och sista sträckan
 
 
 
Vilket dreamteam och en lättad Josefin som är glad att hon överlevde...
 
Vårt pris, ett tändstift :)


Kommentarer
från mammi

åhh vad mysigt du skriver!!!!!! låter spännande.
Kram från mammi.

2013-11-14 @ 19:08:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0