Ni hörde rätt, jag har fattat ett beslut

Planen från början när jag kom till Norge var att stanna här ca ett halvår och jobba, fram till sommaren tänkte jag. Den planen sprack rätt fort. Efter bara några veckor blev jag fast anställd. Nu har jag varit här i nästan 1år! Jag trivs jätte bra här både med staden, jobb, och alla fantastiska människor jag lärt känna här. Men jag har fattat ett beslut. Jag kom in på Röntgensjuksköterska programmet i Jönköping och bestämde mig då för att det är dags att börja plugga och ta tag i den biten. Så därför har jag nu sagt upp mig och flyttat hem till Sverige. Mina föräldrar kom och hämtade mig med bil. Dom körde 15 tim hit och sen hem igen, ni är underbara!
 
Jag ångrar inte en sekund att jag åkte till Stavanger. Jag kom till ett nytt land, en ny stad, utan jobb och utan att alls veta hur min framtid skulle se ut. Jag hade aldrig kunnat tro att det skulle bli såhär bra, helt allvarligt! Jag fick efter bara en vecka ett jätte bra jobb där jag har lärt känna många nya vänner. När Linn flyttade hem till Sverige flyttade Emelie hit. Aldrig hade jag väl trott att vi skulle bo ihop igen?! Jag har verkligen fått se och uppleva det fina Norge här. Och framför allt så har jag haft väldigt kul här :D
 
Till er som tvekar på att flytta till en ny stad eller ett nytt land: ALLT LÖSER SIG! Tro mig.
 
Avskedsmiddag
 
En sista bild från Laerdal
 
När mamma och pappa kom hit, tvingade jag med dom upp till Månafossen
 
 
Tro det eller ej men vi kom ända upp till slut
 
 
 
Bilen är fullpackad och redo att åka hem till Sverige igen
 
 
Hej då Norge!
 
 
Ni är bäst!
 
Jag var ledig ca 2 veckor innan skolan började, då hann jag med:
 
Jag var på Christin och Sebbes bröllop dagen efter jag kommit till Sverige 
 
Emelie följde med mig från Stavanger hem till Ljungby och vi åkte med
Linn och Bella till Halmstad och tältade.
 
Vi var på afterbeachen och måndagsklubben
 
 
Bella, jag och Emelie tog en ridtur en kväll
 
Vi åkte till stugan några dagar med familjen.
 
Spelade kort
 
Och megayatzy
 
Svensk sommar!
 
Han är lite svår att motstå må jag säga...
 
 
 
Veckan innan skolan började var det Ljungbydagarna med fullt ös hela veckan
 
Och då fick jag träffa dom här fina tjejerna
 
Hej då Norge
 
Här kommer lite filmer för dom som villl se
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Anonym

Lycka till i massor i Jönköping :) :)

2013-09-08 @ 11:48:37
Lisa

Från mig, jag blev visst anonym ;)

2013-09-08 @ 11:49:45
URL: http://www.lisabengtssons.blogg.se
Sarah G.

Vad mysigt det ser ut pa alla korten! :)

2013-09-08 @ 12:03:19
Kristina H

Alltid trevligt med lite " Jossanfilm"
Ha det gott i Jönköping :)

2013-09-10 @ 18:23:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0