Vi ska till Balkan, vem hade kunnat tro det

Såhär över påsken när man ändå är "ledig" (finns inget som heter ledighet när man är student), så får man ju passa på att resa lite. Särskilt när min faster och hennes man Sassa har ett hus i Serbien där han också är född och kan språket flytande. Så min faster Cina, hennes man Sassa, jag, Robban, mamma, pappa, Bella och Hampus flög ner till Belgrad där vi sen åkte bil ca 1 tim till Novi Sad där dom har sitt hus. Och Serbien har allt annat än överraskat mig. Hade aldrig kunnat tro att jag skulle åka till Balkan. Men det har varit hur bra som helst!
 
Jag och Robban började morgonen hemma i Sverige med en riktig goefrukost
på vår nyinredda altan i solen
 
Hej då Sverige
 
Mot La Serbia
 
Redan på planet kom det första serbiska ordet som jag fick lära mig
Kikiriki= jordnötter
 
Här bodde vi, i Cina och Sassas hus
 
Dom bodde jätte fint. Från balkongen kunde man se Donau rinna förbi
och bakom det kan man skymta Novi Sad centrum
 
Vi välkomnades med middag gjord av Sassas föräldrar som också var
i huset över påsken. Här i Serbien har dom 2liter öl i PET-flaska.
Cina demonstrerar hur man dricker den :) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0