När ska jag vakna upp ur min dröm?!

Jag åkte till Norge för att jobba och tjäna pengar. Planen var att få jobb på en industri där lönen är bra och där man kan få jobba mycket övertid. Och att jag skulle få jobb innan November för då betalar man ingen skatt som svensk här.

 

Jag kan ärligt erkänna att jag haft lite halvt panik i dessa snart 2 veckor som jag varit här. Jag har varit på en del intervjuer men jobben har bara varit halvtid eller mindre och jag vill jobba heltid. (Man är ju lite kräsen ;) Det har känts som att jag aldrig skulle hitta ett riktigt jobb. Och jag har sagt till mig så många gånger: hur kunde du säga upp dig från Trycket och dra till Norge, nu är du arbetslös! Men man måste ju våga ta risker för att lyckas här i livet. Jag har lyckats jobba några dagar på konserthuset och serverat men detta är inget jag vill ha som heltidsjobb, ett jäkla slitjobb. Jag är dock sjukt stolt över mig själv som trots att jag verkligen hatar att servera har tvingat mig själv att gå dit och inte fegat ur! Jag har varit där 4 dagar nu och mer kommer det bli sa chefen. Jag har kommit in i det lite mer nu och kan i alla fall lite om vinerna nu ;)

 

I onsdags skickade jag mitt CV till en av cheferna på Leardal (ett företag), 5 min senare fick jag svar att han ville ha mig på intervju dagen efter. I Torsdags var jag på intervju. I fredags ringde han och sa att jag fick jobbet :D Jag blev så glad så jag sa: åh va roligt! Bara det att roligt på norska betyder lugnt. Men han bara skrattade, han fattade vad jag menade. På måndag kl.8.00 börjar jag nya jobbet. Spännande! 

 

Jag undrar när jag ska vakna upp ur min dröm för detta känns för bra för att vara sant! Det blev varken rensa fisk eller skala banan, det blev precis som jag ville!!! Jag kommer börja jobba innan November, kommer jobba på en industri, ha fasta tider, kan jobba övertid och tjäna massa pengar plus att jag kommer jobba extra på konserthuset och servera. 

 

Leardal är ett företag där dom tillverkar "första-hjälpendockor". Dockorna är som människor fast dockor då. Man kan ta pulsen på den, kolla blodtryck, den kan andas, men kan lysa i ögonen och pupillen blir då mindre etc. Jätte häftigt.Militären och folk som läser till bla. sjuksköterskor övar på dessa dockor istället för på riktigt människor. Jag kommer jobba med att sätta- och koppla ihop dom olika delarna till dockorna. 

 

Såhär känner jag mig just nu!
Jag vill bara hoppa och skrika av lycka!
 

 

Här är "SimMan" som jag/vi kommer tillverka
 
 
 
Som sagt denna dockan kan göra en hel del!
 
 
 
Fötter till "SimMan"

 

En liten film om hur SimMan funkar



Kommentarer
Susanne

Grattis, du är otroligt duktig du. Va rädd om dig. Kram

2012-10-27 @ 17:52:04
Emelie

Haha vad sjukt! Vilken lustig docka :) Grattis till jobbet, det är klart att du får det du vill för du ger dig inte förrän du fått det! Grymt :) Hoppas du blir rik nu!

2012-10-27 @ 21:11:07
URL: http://emelaia.blogg.se
från mammi

jag är sååå glad för din skull gumman och väldigt stolt, älskar dig.

2012-10-27 @ 22:35:35
Lisa

Å va härligt! Vad glad jag blir för din skull:D

2012-10-28 @ 07:13:09
Isabelle

WIIIIHOOOOOO!! Grattis vännen!!!!!!

2012-11-01 @ 23:10:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0