Preikestolen

Vi åkte båt på Lysefjorden för några veckor sedan. Då åkte vi under Preikestolen. Nu var det dags att se det från ovan, närmare bestämt 604m över havet. Vi stack dit direkt efter jobbet och stötte på Daniel, Peder och Rickard på vägen dit, så vi tog följe allihop. Det började med en vandring på lite mer än 1tim uppför. Det fanns ingen direkt väg att gå, utan man fick kliva över stenar och stockar.
 
Jag visste inte ritkigt vad jag hade att vänta eller hur jag skulle reagera när jag väl kom upp. Men jag kan säga att när jag väl kom upp höll jag helt allvarligt på att svimma av svindel,
JÄKLAR VA HÖGT DET VAR!
 
Det finns inga som helst säkerhetslinor eller nått sånt, det är bara ett stup rakt ner på 600m om man skulle ta ett felsteg! Efter ett tag vågade jag mig fram till kanten för att knäppa lite pics och titta på den fina utsikten. Turkost vatten omringat av berg, solen sken och alla var glada (men livrädda ;), kan det bli bättre?! Underbara, fantastiska Norge!
 
 
 
 
Halvvägs upp
 
Framme :)
 
Preikestolen underifrån
 
Preikestolen ovanifrån
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det kändes som man skulle glida ner för det lutade lite neråt på vissa ställen
 
Killarna var helt galna!
Vem lägger sig frivilligt med huvudet utanför en kant när det är 600m ner?!
 
 
 
 
 
 
 
En som fotas, en som håller i den som ska fotas och en som fotar
 
 
 
Se upp för stupet!
Vilket STUUUUUUUUuuuuuuuuuuuuuuup...
 
 
 
Sen var det bara att vandra tillbaka igen. Vi gick hem till solnedgången.
Bra dag och bra avslut!
 


Kommentarer
från mammi

Jäklar, vilka fina bilder och härlig terräng att gå i =).
Kram gumman.

2013-07-20 @ 22:53:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0