10/4 Wellington

Jag sov som en prinsessa inatt. Konstigt nog hade jag ingen träningsvärk efter gårdagens vandring och blåsorna på fötterna har gått ner.

 

Vi hoppade på bussen för att bege oss till huvudstaden Wellington. I Taihape stannade vi för att ha stövelkastning. Dom hade verkligen en bana där som man enbart använde till det. Sen stannade vi också till längs vägen på ett kafé där jag och Emelie köpte te och morotskaka och satt sen ute i solen och njöt av det goda.

 

När vi kom fram till Wellington runt 17 tiden gick jag och Emelie en runda på stan för att igen göra ett nytt försök med att hitta varma kläder. Men det var söndag och affärerna hade bara öppet en timme till när vi kom dit så vi hann inte med så många av dom och givetvis hittade vi ingenting heller. Wellington kändes inte alls stort för att vara en huvudstad, man gick ganska snabbt igenom det.

 

Vi gjorde oss sen iordning för att gå ut och äta med bussgänget. Det blev kinamat, riktigt gott! Sen hade vi frågetävlingar och spelade biljard i baren på hostelet.

 

Wellington är känt för att det var här i bergen man spelade in sagan om ringen. Man åka till dom platserna och kolla på det. Vi ska bara stanna här i Wellington 1 natt nu men sen på vägen tillbaka till Aukland ska vi stanna 2 nätter till och då ska vi nog åka och kolla på det.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0