27/4 Wellington

Idag fick vi tillbaka vår gamla chaufför ”Chase”. Vi skulle nu åka tillbaka till norra ön och till huvudstaden Wellington igen. Innan vi klev på färjan stannade vi och kollade på sälar. Det var inte alls lika fint väder denna gång som sist när vi åkte färjan över. Det regnade, blåste och man såg knappt ut. Dessutom var det riktigt höga vågor! Vi åkte en stor färja typ Danmarksfärjan men ändå kände man av det. Folk satt och ”lade pizzor” lite överallt. Jag hade som tur väl var tagit mina dunderpiller så jag klarade resan, men det var precis.

 

Vårt hostel som vi sen kom fram till var riktigt fräscht. Igen fick jag, Emelie, Sara och Hanna ett eget rum igen med toa och dusch på rummet, det är lyx! Vi kom hit på kvällen så vi tog det bara lugnt sen, åt lite gratis mat på hostelet och fixade med grejer på internet.



Salarna


Det ser sa himla haftigt ut med vindruvstraden



Innan vi steg pa farjan



Vagorna kanske inte ser sa hoga ut men det var dom!


Pa farjan


Vi var och handlade i Wellington pa kvallen. Titta som frukten ar staplad.
Onodigt jobb kan jag tycka



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0