6/4 Raglan

6/4 Raglan

När jag vaknade idag var det så sjukt kallt i rummet. Det var som när man sover i ett tält sent på sommaren i Sverige när det börjar bli lite kallare ute, och man vaknar på morgonen och är helt kall, särskilt om näsan och allt i tältet är fuktigt. Precis så var det nu. Jag vaknade flera gånger mitt i natten av att jag frös, ändå hade jag ett riktigt täcke och vi var ju trots allt 8pers i rummet. Men det hjälpte tydligen inte.

 

Vi tog bussen mot Raglan men gjorde några stopp på vägen. Ganska fort gjorde vi vårt första stopp på ett café, där jag köpte en latte för att tina lite. Vi stannade sen i en liten by för lunchstopp och jag hittade äntligen en ny ryggsäck, som var på rea tom.

 

I Raglan hyrde jag och Emelie surfbräda och trodde vi var proffs på att surfa nu. Vad vi inte visste var att det var sjukt höga vågor mellan 3-5m höga och riktigt starka strömmar. Man bara drogs med vågorna hela tiden. Så det gick inte så bra att surfa och det var sjukt läskigt emellanåt.

 

Efter ett kallt bad i havet satte vi oss i bastun på kvällen. Men det var knappt ljummet där. Jag visade dom hur man bastar på riktigt. Jag vann såklart tävlingen med att sitta kvar längst i bastun.

 

Vi hängde med svenskarna på kvällen och gick sen en promenad och såg lysmaskar, riktigt coolt.




Det kanske inte ser ut att vara så höga vågor men det var verkligen det!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0