Nu befinner jag mig i Nya Zeeland

Vi har nu varit i Nya Zeeland nagra dagar. Jag hinner dock aldrig uppdatera min blogg for schemat har nere med allt man ska hinna med ar valdigt stressigt. Jag ska skriva mer detaljerat en dag om vad vi har varit med om. Men har kommer lite saker som vi nu har hittat pa. Vi har akt rafting i varldens hogsta raftade vattenfall, 7m vattenfall, det var en harlig upplevelse. Vi har ocksa gatt i grottor och sett lysmaskar, badat i varma kallor, sett vattenhal med kokande vatten pga den varma underjorden och dar luktade det ruttet agg. Vi har ocksa sett ett vattenfall dar det var 3e sekund finner forbi tillrackligt med vatten for att fylla en olympisk simbassang. En dag var vi hos urinvanarna har och halsade pa. Vi fick lara oss hur man halsar pa deras satt, larde oss dansa och belv sminkade som dom.

Idag har jag och Emelie testat att vara hajkare for en dag. Vi vandrade namligen 20km uppfor berg och dalar, det tog "bara" 8 timmar. Det var latt det jobbigaste jag nagonsin gjort och jag var flera ganger nara pa att ge upp men jag gav mig inte. Vi har sett helt fantastisk natur, vulkaner med sno pa toppen, helt grona sjoar och solen sken hela dagen. Nu har jag bara ca 5 blasor pa varje fot :/ Det ska bli skont att ga och lagga sig snart. Imon beger vi oss vidare till huvudstaden Wellington.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0