1-2/5 Auckland

Då var vi tillbaka på ruta ett där vi började vår Nya Zeelands resa för en månad sen. Tiden har gått riktigt fort måste jag säga. Och det är redan maj nu. I 3 månader har jag varit borta från Sverige.

 

Här i Auckland hittade vi det billigaste hostelet hittills, 19NZ dollar. Det är under 100 svenska kronor per natt. Dessutom lyckades jag och Emelie få ett eget rum och vi har tom ett eget kök. Så det känns nästan som att vi bor i en lägenhet.

 

Jag tycker att jag fått sån ful utväxt så därför bestämde jag mig för att gå till samma salong som Emelie var och klippte sig på sist när vi var här, där gymnasieelever klipper och färgar hår för en billig peng. Det enda jag var nervös för var att jag skulle få samma kille som Emelie hade, den segaste och osäkraste någonsin! Men jag fick en jätte söt tjej och hon var riktigt duktig. Ni som känner mig vet att jag inte brukar bli nöjd när jag går till frisören men nu blev jag faktiskt det. Hon är nog den bästa frisören jag någonsin har haft! Jag fick värsta sköna hårmassagen och jag blev så himla fin i håret!!! Och vet ni vad jag betalade?! 30NZ dollar, 150 svenska kronor, riktigt billigt.

 

Vi testade också på utelivet här på en hostelbar. Det var inte så mycket folk där men riktigt billig dricka och kul hade vi.

 

Imorgon lämnar vi kära Nya Zeeland för att bege oss till paradisön Fiji och dricka drinkar ur kokosnötter på stranden och bättra på brännan lite. Jag har haft det så himla bra här på Nya Zeeland. Ett äventyr som jag aldrig kommer glömma. Så från ett helt fantastiskt äventyr till ett nytt imorgon…






Sara


Vi fick roda tungor under kvallen


Sist men inte minst kommer har en liten film om olika grejer som vi varit
med om pa Nya Zeeland. Titta och njut!



Kommentarer
ida lina

Du verkar ha det härligt Josefin!



riktigt cooooool blogg!



njut på massa! Puss o kram Ida

2011-05-02 @ 14:38:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0