26-27/9 Äntligen återförening med min efterlängtade familj!!!

Ett tag kändes det aldrig som denna dagen skulle komma. I snart 9månader har jag varit borta från Sverige och ifrån familjen . Att få träffa dom igen känns så himla overkligt!

 

Ungefär halvvägs in på min och Emelies resa i Australien bestämde vi oss för att boka om våra flygbiljetter och stanna till i Asien på hemvägen. Vi kom då också på den brillianta idén att våra familjer kunde komma ner och möta upp oss och ha semester med oss dom sista två veckorna på vårt äventyr. Emelie har aldrig träffat min familj och jag har inte träffat hennes familj heller.  Min familj åkte upp till Stockholm för att möta upp familjen Persson som bor där, och sen flyga tillsammans med dom ner till oss. Familjerna har som sagt aldrig träffats innan. Dom har bara pratat i telefon och haft mailkontakt med varandra, så ingen visste hur den andra såg ut. Hur skulle dom hitta varann på flygplatsen?! Det enda dom hade att gå på var foton på mig och Emelie och hoppas att någon familjemedlem var lik oss. Det gick bra (tror jag i alla fall), dom hittade varann tillslut och flög tillsammans ner till Thailand.

 

Jag och Emelie ha fungerat så himla bra tillsammans, vi är nästan lika många syskon i familjerna och ungefär i samma åldrar så borde detta bli en lyckad semester…

 

Som ni läst tidigare om min och Emelies resa från Malaysia till Thailand blev vi lite försenade och dök upp på morgonen och väckte våra familjer. Jag måste erkänna att det pirrade lite i magen när jag knackade på dörren. Många tankar snurrade runt i huvudet på mig. Vad skulle dom tycka om mig, hade jag förändrats något? Och skulle jag känna igen dom? Mamma och pappa öppnade och slängde sig om halsen på mig. Alla tre fick glädjetårar. Jag har varit ifrån dom så himla länge men ändå har tiden faktiskt gått riktigt fort. Och när vi väl sågs nu kändes det som jag såg dom senast igår. Enda skillnaden var att pappa som har cancer har tappat allt hår på huvudet och att alla mina syskon nu har blivit längre än mig. Jag kände mig så himla liten. Det fanns så himla mycket att berätta för dom men var skulle jag börja och hur skulle dom förstå allt?! Inte ens med bilder och ord kan jag förklara allt vi varit med om. Det var så mycket man ville berätta om men istället blev man helt tom. Jag bjöds sen på svensk frukost i form av efterlängtade knäckebröd, kaviar, ägg, te och svensk mjölk som dom haft med sig hemifrån och hela familjen satt runt bordet och åt tillsammans, vilken lycka!

 

Emelies familj har en stuga här i Thailand och min familj hade lyckats hyra en stuga precis jämte deras. Det finns tre jätte fina pooler här och eftersom det är lågsäsong här nu har vi fått ha poolerna helt för oss själva eftersom det typ bara är vi här på området.  Dom första dagarna var vi på krokodil- och ormshow, red elefant, shoppade på marknader, låg på playan och bara hade det gott. Äntligen har vi fått lite semester jag och Emelie. Vi behöver inte längre planera varje dag vad vi ska göra utan det sköter nu istället våra familjer. På kvällarna åker vi alla 12 in med en tuk tuk till stan för att äta god mat. Jag och Emelie som tidigare ätit det billigare alternativet av mat och ätit på nästan fallfärdiga matställen fick nu äta mat som jag och Emelie skulle klassat som lyxmat. Vi talar nu om mat på riktiga restauranger.  Vi hade filmkväll för familjerna där vi visade våra galna bungyjumps, skydives, dyk och andra egengjorda filmer. Vi drack goda drinkar och mådde gott. Vi umgicks med våra familjer och njöt av semestern tillsammans. Äntligen återförenade!

 

Alla samlade. Våra familjer och Bellas kille Hampus.

Övre raden från vänster: Christine (Emelies syster), Emelie, Isa (Emelies mamma), Carina (min mamma),

Matilda (min yngsta syster), Isabell (min andra syster)

Nedersta raden från vänster: Stefan (Emelies pappa), Hampus (Bellas kille), Tommy (min pappa), Jag,

Fredrik (min bror), Oscar (Emelies lillebror)

 

Här kommer nu några bilder från området där vi bor

 

En av poolerna

 

 

 

 

Spelade bollspel gjorde vi en hel del

 

Stranden

 

Det här är semester!

 

Älskade Bellen

 

 

Systrarna. Vem är brunast, kortast och äldst?!

 

Äntligen är vi alla samlade!

Thailand 2011

Ja det märks att vi är släkt

I väntan på orm- och krokodilshowen

Det var vi och dom på showen

 

 

Puss

 

Dom började med att stoppa in armen...

 

Sen hela huvudet. Hur galen får man vara egentligen?!

 

Sen red vi elefant



Kommentarer
Emelie

Wohoow äntligen uppdatering! Haha vem är brunast, kortast osv... Typiskt systrarna Jämför!

2011-11-28 @ 14:50:26
URL: http://emelaia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0