6-8/10 Är två veckor redan förbi?!

Efter Koh phangan gjorde vi allt som vi redan gjort flera gånger, hyrde moppe, gick på marknad, drack drinkar, åt för mycket, stekte i solen. Ja, allt som man gör under goda dagar helt enkelt.

 

Varför måste tiden gå så himla fort?! Två veckor är nu förbi och det är dags för våra familjer att flyga hemåt igen. Jag och Emelie kommer stanna kvar en extra dag eftersom vårt flyg går först imorgon. Vi åkte i samlad trupp till Bangkok och flygplatsen där vi vinkade av våra familjer, och kvar stod jag och Emelie. Nu var det vi två igen.

 

Det kändes väldigt tomt när dom åkt. Man är ju så van nu att ha 11 andra pers runt omkring sig. Nu var det plötsligt bara två viljor och vi tog tåget till vårt kära hotell som vi bodde på första gången när vi var här i Bangkok. Sopa som hon heter hotellägaren är så himla gullig. Hon behandlar oss som sina döttrar. Vi kom fram sent på kvällen och då satt personalen uppe och väntade på oss och visade oss vårt rum. Nästa dag fick vi ha kvar rummet så länge vi ville utan att checka ut. Riktigt shysst!

 

Glassar på stranden

 

La familia

 

 

Hampus födelsedag firade vi med goda, iskalla fruktshakar när solen stekte som mest

 

 

 

Det växter orkidéer runt hela poolområdet. Himla fint

 

 

Det var så jäkla varmt i havet att det nästan bränndes när man gick i.

Därför fick man hopppa i poolen om man ville svalka sig. Sjukt men sant!

 

Pressa pressa...

 

Såhär kan man också sola.

Både svalkande plus att vattnet reflekterar solen så man blir brunare

 

 

 

 

Vi hade så himla kul under vattnet med denna ölflaskan CHANG

 

AJ!

 

Såhär låter det om man skriker under vattnet

 



Den häftigaste tuk tuken jag har sett här

Såhär åkte vi in till stan varje kväll. Det var PRECIS att alla fick plats

 

När man nu är här i Thailand där småkryp tydligen är en delikatess var jag ju tvungen att testa.

Här äter jag en kackerlacka

 

Jag ville bara köpa en groda men fick en hel påse med lite allt möjligt för bara några kronor.

 

Groda. Detta var faktiskt den godaste.

Smakade som fläsksvålar som man kan köpa i Sverige

 

Mammas min när hon såg mig äta detta, haha

 

Matilda ville bära min väska och sa att hon också skulle bli backpacker sen :)

 

Sista kortet på familjen innan det är dax för dom att flyga hemåt.

Till min familj: dessa två veckorna har varit helt underbara!

Jag har haft så himla kul och det är så härligt att träffa er igen.

Detta är en resa som vi sent kommer glömma.

Allt har funkat hur bra som helst.

Jag är så glad att ni kom ner och mötte upp mig här.

Vi ses hemma i Sverige om några dagar.

TACK!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0