14/9 Singapore dag 3

Aldrig förr har jag vaknat av sånt här kraftigt oväder. Det var det värsta ever. Jag vaknade av att hela rummet lyste upp, hörde stora smällar och sen började någon ute på gatan sjunga konstigt, typ som att han bad till gud. Då tänkte jag okej nu är tiden inne. Jag klarade båtturen förra veckan men nu kom detta ovädret. Efter ett tag lyckades jag somnade om och vaknade lite senare, levandes : )

 

Hostelet ordnade en gratis guidad tur idag genom staden som vi följde med på. Vårt färdmedel var sparkcyklar som var utrustade med både handbroms och ringklocka.

10 stycken backpackers åkte på ett led med en guide längst fram. Det såg rätt kul ut. Alla man åkte förbi kollade på oss. Turen var riktigt bra! Vi fick se hela Singapore på nästan 6 timmar, alla sevärdheter och guiden berättade jätte mycket intressant om landet, kultur och religion. Vi var inne på ett planeringscenter. Där har dom modelluppbyggnader över hela Singapoe och planerar tydligen staden för 30år framåt.

 

Efter att ha fått tips om vart bästa shoppingen fanns och att det också fanns ett H&M där var vi såklart tvungna att åka dit. Vi hade tydligen tur för detta H&M öppnade förra veckan så det var helt nytt. Jag har letat efter jeansshorts i flera månader nu och så äntligen hittade jag ett par…på H&M! Sverige vet hur man gör kläder! Vi sprang också på Friday´s, restaurangkedjan som Emelie jobbade på hemma i Sverige innan hon åkte iväg. Hon har tjatat om denna restaurang typ hela resan, att dom gör så himla goda drinkar. Så vi var såklart tvungna att testa en varsin drink där. Dock blev det lite fel och Emelie fick en drink utan alkohol i, men hon märkte inte det förrän vi båda druckit upp och jag sa att jag kände mig lite snurrig men inte hon.

 

Med lite alkohol i kroppen åkte vi sen till Mustafa Center, ett shoppingcenter vi hört talas om som är öppet i 24 timmar. Men det var inte mycket att ha om man inte vill ha indiskt. Vi hade mest kul åt deras godisavdelning som var typ en hel våning med konstigt indiskt godis och nötter.

 

Efter att ha varit i Singapore 3 dagar nu känner vi oss klara med detta och bokade därför en buss till Malaysia imorgon bitti. Jag gillar verkligen Singapore. Jag kommer åka härifrån bara med massa positiva minnen.

 

Guiden berättade för oss om religionen här. Allt ni ser här på bilden

är gjort i papper som går att bränna upp.

Om någon har dött och man vill offra saker köper man det i papper och bränner upp det

 

 

Även i Singapore finns det tempel och palats

 

I en affär hade dom denna "motorcyckeln" och ägaren ville så gärna ta kort på oss

 

Vi åt middag på en matmarknad med hela vårt sparkcyckelgäng.

Han i glasögon var vår guide

 

 

 

H&M!!!

 

 



Kommentarer
Bellis!

Coolt h&m!! :)

2011-09-16 @ 23:29:23
mammi

härligt gäng att "sparka omkring med" kram.

2011-09-22 @ 23:04:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0