5-7/8 San Francisco, staden som består av backar

Jag hade blivit förvarnad innan att det var väldigt backigt i San Francisco, men jag hade aldrig i min vildaste fantasi föreställt mig sånna här backar. Jag är imponerad av dom som kör bil här, både för att jag inte sett ett enda kärringstopp och för att  jag inte fattar hur dom kan fickpakera i dessa backar. Vi har fått mortion i alla fall. San Francisco är inte så stort så vi har gått nästan överallt.

 

Vi hyrde cyklar en dag och cyklade över Golden Gate bron. Vi har också åkt cable cars som är små smårvagnar som är ett av alla kännetecken för staden. Annars har vi tagit det rätt lugnt, njutit av den fina staden, utsikten och vädret. Vi skullle åkt till Alcatraz som är ett gammalt fängelse som ligger på en liten ö, men biljetterna var slut så vi fick nöja oss med att åka båt runtom istället.

 

Vädret här har varit jätte fint men lite blåsigt så det har varit lite kyligt emellanåt. Däremot tänkte varken jag eller Veronica på att smörja oss när vi var ute och cyklade så båda har bränt sig rejält nu och fått världens fulaste ”bonnabränna”.

 

Vi är fortfarande väldigt trötta och har lite svårt med tidsomställningen som är här. Sverige ligger 9 timmar före San Francisco, natt och dag är helt omvänt!

 

Planen var från början att hyra en bil och köra till Los Angeles härifrån men efter att sett den trafiken som är bestämde vi oss för att åka buss istället. Så där sitter jag nu. Vi avslutade San Francisco med en drink och god mat på Hard Rock café och har nu lämnat San Francisco och är på väg till LA :D

 

                                                 Väldigt mycket backar som ni kan se...

 

 

                                        Lombard Street, krokigare gate får man leta efter!

 

 

                                                         Golden Gate Bridge

 

                                                                        På bron

 

                                                                Under bron

                                                              Fishermans Warf

 

 

                                                                    Cable Cars

                                                                         Alcatraz

                                                                          Stranden

 

 

 



Kommentarer
Ida Gustafsson

Underbart att få följa din resa och kommer säkert få inspiration till att åka dit också! Verkar helt fantastiskt där borta! Ha det underbart! Kramar

2012-08-08 @ 17:26:11
från mammi och pappi

Ser härligt ut, speciellt de fina bilderna på bron.
Kameran funkar bra ser jag :) Ha det så gott gumman.
Kram från oss.

2012-08-08 @ 21:15:18
Emelie

Det ser supernice ut, det blir fina bilder! Funderar på att skaffa en liknande kamera till nästa resa. Haha Jossan, hur ska du kunna klara dig utan din solkräms-mamma?

Svar: Haha jag tänkte på dig direkt när detta hade hänt ;)
Josefin Göransson

2012-08-10 @ 18:33:23
URL: http://emelaia.blogg.se
Carro :)

Fick nyss syn på att du börjat uppdatera i bloggen om resan! :D
ÅH så roligt att få höra att allt gått bra hittills och framför allt att få SE de otroliga sakerna ni har sett och upplevt hittills! Nu kommer jag bevaka här titt som tätt för att få se vad som händer härnäst på ert äventyr!
Fortsatt lycka till er båda!

2012-08-12 @ 13:20:22
Carro :)

Fick nyss syn på att du börjat uppdatera i bloggen om resan! :D
ÅH så roligt att få höra att allt gått bra hittills och framför allt att få SE de otroliga sakerna ni har sett och upplevt hittills! Nu kommer jag bevaka här titt som tätt för att få se vad som händer härnäst på ert äventyr!
Fortsatt lycka till er båda!

Svar: Låter bra det Carro :)
Josefin Göransson

2012-08-12 @ 13:21:18
mrfett

vafan Jossan,,,,,hittar inga bikini bilder här...dåligt dåligt ska icke läsa mer detta blogg ;) :)

2012-10-02 @ 22:30:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0