7-8/8 San Francisco till L.A

Som jag sa innan hade vi tänkt hyra en bil och köra längs med kusten från San Francisco till Los Angeles. Istället tog vi bussen dit och tur var nog det för vägarna här är inte att leka med. Det gäller att veta var man ska för det finns inte mindre än 5-filiga vägar och dom kör inte direkt sakt här! Det blev en busstur på 12 timmar då vi åkte en nattbuss för att spara in en natt på hotell. Inte för att det blev så mycket sömn på bussen då jag fick sitta jämte en okänd dam som typ låg på mig och gjorde massa konstiga ljud ifrån sig. Dessutom får man ganska fort träsmak i baken. Och när man testat typ alla ställningar som finns för att försöka få det så bekvämt som möjligt för att få några minuters sömn och inget funkar då är det inte kul.

Vi åkte längsmed kusten och fick se solen gå upp över havet. Fram kom vi i alla fall till slut. Motellet vi skulle bo på hade vi bokat sen innan så nu skulle vi bara hitta dit. Det visade sig att vi åkt lite fel och fick gå en bra bit. Men vad gjorde det, vi fick se lite av stan och vi fick ändå inte checka in förrän lite senare på dagen. Stället vi skulle bo på låg i Hollywood och det var nära till walk of fame och universal studios. Dock hade vi hört att det skulle vara sunkigt och att det fanns bedbugs där. Detta var inget vi märkte och stället var helt ok.

 


 

 

 

 

 

 

 



Kommentarer
från mammi

Den där bilden på Hollywood känner man ju igen, visst är det häftigt att se i verkligheten?? Puss och kram och njut av allt du får se.

Svar: Ja det var riktigt häftigt. Vi bodde så vi såg den skylten, kändes lite overkligt på något sätt. Jag njuter till fullo jag lovar :)
Josefin Göransson

2012-08-12 @ 20:52:00
Emelie

Nu får du allt ta tag i det där med ego fotograferingen! Vill ju se bilder på dig också! :)

Svar: Haha men du vet jag fastnar inte på bilder nuförtiden :/
Josefin Göransson

2012-08-13 @ 19:26:11
URL: http://emelaia.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0