New York och sista stoppet på resan

Efter en hel dag instängda på vårt rum med kortspel (för att ha något att göra), nudlar (för att vi inte kunde gå ut och handla mat) och med en tv som bara visade nyheter och uppdateringar om stormen på ALLA kanaler, var vi lagom uttråkade. Men vi klarade det, vi blev inte bortblåsta i stormen Isac. Faktum är att en gubbe faktiskt höll på att göra det. Han var ute och rensade upp efter stormen när det forfarande höll på att blåsa (idiot). Nu har vi fått uppleva en touch av en orkan också. Men det var nog inte så allvarligt hos oss i Miami som i andra delar av landet.

 

Dagen efter stormen skulle vi flyga till New York. Hör och häpna men vi hade faktiskt lite tur nu. När vi kom till flygplasten var det jätte mycket folk där och värsta långa kön för folk var tvungna att boka om sina flygbiljetter pga stormen. Vi tittade på tavlorna och på vår tavla var 20 plan inställda och 9 som skulle flyga (vi var ett av dom), TUR!!! Men jag var rejält skakis innan vi lyfte. När vi gick ombord på planet blåste det fortfarande ute och planet gungade fram och tillbaka fast vi stod stilla på marken. Väl uppe i luften skakade det också en del men det gick över efter ett tag och då kände jag mig lugn igen :)
Vi är nu i New York :D, hur häftigt som hest!

 

En sak jag funderat på är varför vissa flygbolag ställde in sina flyg, medans andra inte gjorde det trotts att de flyger samma sträcka?! :/

 

Som sagt vartenda tv-kanal man satte på visade nått om stormen

 

Det går inte att fånga på bild eller förklara hur mycket det blåste...

 

Lägg märke till alla koner som vält och titta på palmerna som blåser.

Detta var vad vi såg från vårt hotellrum.

 

Men det gäller att ha humöret uppe ändå...

 

Här kommer en liten film från ovädret men inte ens denna kan förklara hur det var. 

 
 

Här ser ni hur många plan som var inställda bara på vår tavla!

 

I New York! :D

 

Times Square, bland det häftigaste jag sett med alla neonskyltar!

 

Manhattan by night



Kommentarer
från mamma.

jag är så glad att du är i säkerhet :)
ha det så kul i NY, och njut av allt du ser, det gör jag med dina bilder. kram.

2012-08-30 @ 10:28:54
Emelie

Nice, ni kom fram! Shit vad brun du är :) Manhattan ser fett ut!

2012-08-30 @ 17:52:57
URL: http://emelaia.blogg.se
Isabelle

Å vad skönt att ni inte blåste bort!! Gud vad roligt att du reser och ser dig om i världen!! Glad för din skull! Kramar!!

Svar: Det är så kul att du fortsätter läsa min blogg Isabell! Du är för söt! Kram
Josefin Göransson

2012-08-31 @ 13:47:36
Isabelle

Haha! Såklart jag fortsätter att läsa ;D

2012-09-04 @ 22:40:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0