Norskt julbord

Herregud va tiden går fort, var tar den vägen egentligen??! Bara 2 veckor kvar till jul nu och endast en helg återstår här innan det är dags för hemfärd och fira jul med nära och kära :D

 

Förra veckan var en lugn vecka i gemförelse med mina andra veckor. Jag har nämligen fått tillsägelse av chefen för att jag har jobbat alldeles för mycket övertid. Oops ;) Så hela förra veckan slutade jag vid 15 istället för 20 (som jag brukar göra). Riktigt skönt faktiskt, tror jag behövde det.

 

I Fredags var det dags för julbord för alla Laerdalanställda (och den 4e "personalfesten" på 1,5 månad som jag blivit bjuden på). Norskt julbord är verkligen inte som vårt svenska. För det första har dom inte alls lika mycket olika mat som vi, ingen sill, lax, skinka, jansson, köttbullar eller prinskorv. Istället var det typ som när vi äter exotisk planka med potatissallad, kyckling, rostbiff som det kalla. Det varma var ROTMOS och pinnekött (som dom kallar det), som revben fast jätte salta. Sen var det ris á la malta med saftsås till efterrätt och det bästa av allt…choklandfondue i en rinnande fontän med choklad där man fick doppa färska jordgubbar och marshmallows. Detta lyfte hela julbordet haha.

 

Det blev en riktigt lyckad och kul kväll! Vi var på förfest med vårt svenska gäng innan vi drog på julebord allihop och sen dansade vi hela natten lång till ett super bra liveband!

 

Vi kokade knäck i veckan
 
Dom blev helt PERFEKTA!
 
Julbord!
 
 
Norsk julmat
 
Svennebordet :)
 
Ris á la malta (åt inte upp allt vill jag bara informera om
innan jag får kommentarer på det, haha)
 
Pausunderhållning.
Vi hade bla. norsk allsång
 
Fina Fanny som har gjort att det har blivit mycket
roligare att jobba på Laerdal!
Vad skulle jag gjort utan dig?!
 
Har också fått en julklapp från jobbet i form av
julte, julkaffe och julglögg
 
Och ett fint brev till :)
 
Nils och Herman fick en ny kompis när vi var och 
handlade julklappar häromdagen
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0