Nyfunnen vän

Tur i oturen att min kamera gick sönder nu...

 

När jag var iväg på min 8 månaders resa i Australien och Asien hade jag med mig en Olympus 790SW. Den var stöt och vattentålig, vilket var kul för jag fick riktigt schyssta bilder under vattnet när vi snorklade och dök. Den var smidig att ha med sig, tog ingen plats, tålde som sagt vatten om det började regna och man behövde inte va speciellt rädd om den. Problemet var bara att när man stog där med helt turkost vatten framför sig och med en natur som var helt obeskrivlig och ville fånga detta på bild blev det oftast inte så bra. Vattnet såg inte sådär turkost ut och kortet blev gråaktigt och fick inte alls dom färgerna som det egentligen skulle varit.

 

Nu är det bara 2 veckor kvar till min nästa resa och såklart går min kamera sönder då. Känns som detta var meningen för nu hade jag ett skäl att äntligen köpa en systemkamera som kan ta riktigt bra bilder med fina färger! (Det är mer än dubbelt så många megapixlar i den nya 16.1 mot 7.1)

 Det blev en Sony NEX 5NK och jag är mer än nöjd. Vi ska bara bli lite bättre vänner och jag måste lära mig alla funktioner som finns, för jag lovar er att det finns en del nya finesser som inte fanns på min digitalkamera ;)

 

Så nu jäklar ska jag ta fina bilder!!!

 
Här har ni min gamla vän som jag faktiskt inser nu kommer sakna lite!
Inga mer undervattensbilder :(
 
  
                         Till vänster ser ni att min kamera inte             Såhär ska det se ut!
                         fungerar riktigt. Allt är grönt och suddigt
 
    
                  Detta tog jag i Australien,                           Såhär skulle det blivit! Ni kanske 
                  Whitehaven Beach med min kamera.           fattar vad jag menar nu med färgerna
                                                                                    haha, inte rättvist
  
    
Men samtidigt är jag glad att jag hade en undervattenskamera.
Den tog trotts allt bra bilder under vatten!
 
         
 
  
 
Här har ni min nya pärla som jag hoppas kommer ge mig många fina minnen
 
Älskade Lagan Å
 
Fokus ligger på Filip (hästen), bakgrunden är suddig
 
En av alla häftiga inställningar man kan göra
 


Kommentarer
Anonym

Härmapa!;)

2012-07-22 @ 21:34:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0