Jag har blivit med sykkel

Jag har letat som en galning efter en cykel eller sykkel som det heter på norska. Jag har ringt på annonser, frågat alla jag känner, gått med i företag som får in upphittade cyklar som dom sen auktionera ut. Men inget napp har jag fått.

 

Av en slump  frågade jag vaktmästaren på Laerdal om han visste var jag kunde få tag i en cykel. Och tänka sig att det stog en jätte fin cykel i garaget som någon antagligen lämnat där för den hade stått där länge. Han sa att jag fick låna den på obestämd tid. Helt sjukt, den är jätte fin! Jag är så himla glad nu! Istället för att det tar 20min att till jobbet kommer det nu ta 10min att cykla, sweet!

 

Märker dock att jag är uppfödd på landet och typ aldrig har cyklat i stadsmiljö. Ska man cykla på trottoaren eller på vägen?  Har cyklister företräde mot bilister? Hur cyklar man i rondeller, håller ju på att bli halvt överkörd i denna stad.

 

Denna veckan har jag också fått byta arbetsuppgift på jobbet eftersom jag jobbar så fort ;) Nu monterar jag höger armar istället för rumpor. Det är inte lika komplicerat och han jag jobbar med är så himla seg! Han gör ingenting om dagarna, han bara sitter och pratar med mig om ointressanta saker, han kan inte jobba och prata samtidigt liksom. På en dag gjorde jag 8 armar medan han gjorde 2, jag får panik på honom. Som en ängel från himlen, när jag som mest behövde det började Fanny jobba hos oss nu i veckan. En jätte gullig tjej från Borås som har bott här i Stavanger  från och till nu i snart 2 år. Äntligen har jag en tjej att umgås med på jobbet och det är inte längre jag som är ny och förvirrad ;)

 

Onsdag, torsdag och fredag denna veckan hade vi 10st som var sjuka på vår avdelning! Man kan säga att vi kom efter rejält med allting så vi fick jobba på söndagen, dubbel lön hela dagen :D 

 

Den här cykeln tänkte jag köpa på biltema, 749nokr 

 

Samma cykel fick jag istället på Laerdal, hur sjukt är inte detta!
 
Jag, Linn och Herman lyxade till det med lite bio i fredags
 
 
Hermans biogodis=glass! Du är för rolig du
 
Mitt nya jobb, montering av arm.
Jag lägger in antenner i spåren som ni ser, lägger i kretskort och kopplar
ihop slangar och sladdar invändigt
 
Sen trä man på "skinnet" som gör att armen ser så himla äkta ut!
 
Såhär ser den ut när den är klar
 
Jag är såååååååååååååååå avundsjuk på alla er som varit på SHM i helgen!!!
Vilken upplevelse! Jag har kollat på klipp från konserten och fått rysningar i hela kroppen.
Jag ville så gärna varit där!
Dom spelar i Oslo 22/12 funderar på att åka dit eller till Tomorrowland i sommar för
där kommer dom göra sin absolut sista spelning.
Någon som är på eller??!
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
mammi

härligt med konsert :) kollade på dom när de var på besök hos skavlan.

2012-11-27 @ 23:24:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0