Personalfest x3

Jag började jobba på Konserthuset första veckan jag kom hit. Efter att ha jobbat 2 dagar där var det dags för första personalfesten. Vi blev bjudna på finmat och drack dyra viner från jobbet. Chefen skrattade åt mig när jag blandade 2 olika viner i samma glas för att det bara var 2 slattar kvar. Han sa: du kan inte blanda ett chablis vin med leroy. Jag: inte?! Vin som vin tänkte jag, där ser ni min okunskap om viner haha.

 

Efter att ha jobbat där 4 dagar blev jag medbjuden på bowling, mat och dricka, hur kul som helst! Förra måndagen började jag jobba på mitt nya jobb, på Laerdal och på fredagen var det dags för personalfest där också. Jag lyckas verkligen pricka in rätt tid för anställning ;)

 

Hur är mitt nya jobb då?

Från att alltid ha jobbat i restaurangbranschen där jag rört på mig hela tiden, sprungit fram och tillbaka och knappt aldrig fått sitta ner, ingen dag har varit den andra lik…till att nu börja jobba på en fabrik, det är annorlunda vill jag lova!

 

Jag jobbar som sagt på en fabrik där man tillverkar ”simulatordockor”. Här jobbar jag med rumpor hela dagen, haha :D Jag monterar ihop alla delar som ska sitta där som kretskort, slangar, batteri mm som gör att dockan kan andas, gråta, blinka, blöda, kissa, att bröstkorgen höjs och sänks etc. Första dagen på jobbet fick jag lite smått panik, jag är inte helt oteknisk men alla dessa sladdar, kablar, skruvar och muttrar hur fasen skulle jag lära mig att koppla rätt??!  Jag var tydligen snabblärd och efter en vecka skrevs jag in i processen så nu får jag laga ”pelvis” (som vi kallar det) på egen hand.

 

Hälften av alla som jobbar på min avdelning är svenskar, ett härligt gäng! Här kommer jag trivas bra.

Det  bästa med jobbet är:

*Jag har flextid vilket innebär att jag får börja när jag vill från 06.30-8.00

*30min lunch som man inte behöver stämpla ut för

*Jag ska jobba 7,5tim/dag men får jobba övertid varje dag om jag vill till 20.00

*Då man jobbar övertid får man betald mat som man beställer från olika restauranger.

*Man får dessutom betald rast/raster vid övertidsjobb

*Vi har INTE mobilförbud så vi kan lyssna på musik och radio när vi jobbar, fritt WiFi också

 

Tagga personalfest!

Bowlingskor är sååå snygga
 
Bowling med konserthus-folket
 
Matilda glad över att ha gjort en strike
 
 
Då var man anställd på Laerdal :)


Kommentarer
Susanne

Du verkar ha det jätte bra, duktig är du också. Stora smålands Kramar

2012-11-11 @ 19:39:33
Christine

oh shit ett sånt jobb skulle jag också vilja ha! låter som du har det sjukt bra!!

2012-11-11 @ 20:20:57
URL: http://chrisselito.blogg.se/
Emelie

Vi kommer efter säsongen så får du fixa in oss på det där jobbet! :)

2012-11-13 @ 17:52:19
URL: http://emelaia.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0