Veckan som har varit

Arbetsveckan är nu äntligen slut! Det blev en 6-dagars vecka med nästan 70timmars jobb, då är 32timmar övertid. Lite kul med tanke på att hemma i Sverige jobbade jag 21tim/vecka.

Jag trivs verkligen jättebra med jobbet här men jag saknar stämningen och sammanhållning man får av att jobba inom restaurangbranschen.  Där jobbar man ihop som ett team och hjälper varann. Man pratar med alla, äter lunch ihop och allt känns så naturligt.

 

Här på Laerdal jobbar man mer självständigt, dom flesta sitter med hörlurar i öronen och lyssnar på musik, man får gå på rast när man vill vilket innebär att man såhär i början när man inte riktigt har hittat sitt ”gäng” än vet när eller vilka man ska gå på rast med. Det är lite som att börja skolan igen när man i början inte vet vilka man ska hänga med. Jag brukar alltid umgås med fel folk i början och sen efter ett tag tänker jag: hur kunde jag vara med dom?!

 

Så är det även nu. Jag var med 2 norska tjejer första veckan men när dom inte sa till att dom gick på rast och bara gick iväg själva ville jag inte slösa mer tid på dom. En sak är i alla fall säker och det är att jag går mycket bättre ihop med killar än tjejer. Killar är inte så komplicerade som tjejer, dom bryr sig om en och se till att man mår bra. Dom frågar om man ska med på rast, vad man gjort i helgen, om jag trivs på jobbet osv.Tjejer bara tittar ner på varann och alla 

All kärlek till er killar!

 

 
Såhär fin utsikt har jag från jobbet. Det är faktiskt väldigt skönt att det
finns stora fönster i fabriken så man kan se ut, så man inte känner
sig så instängd även att man tillbringar hela dagen här!
 
 

Såklart skulle jag skada mig i veckan också. Inte en gång utan flera. Först slant jag med tången så jag ”högg” mig på fingret. När jag skulle trä på en slang på en slags skruv slant jag igen och satte fingret på skruven istället, så det blev värsta köttsåret på nagelbandet. Jag blödde ner halva toaletten. 

 
 
 
 
Denna veckan har vi haft vinlotteri på jobbet.
Man fick köpa hur många lotter man ville för 10kr/st. Jag köpte 5st.
I fredags var det dragning, och tänka sig jag som aldrig vinner något
vann inte bara en flaska vin utan två stycken!
 
Så mycket bättre!
Såhär har vi det på söndagarna när vi äntligen
kan kolla på vårt favoritprogram
 
Stavanger Rockers :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0