15/10 Dags att flytta till Stavanger

 Nu är jag på väg. Väskorna är packade och jag har vinkat av alla där hemma. Jag kanske glömt säga vad jag ska göra?? Jag ska åka till Stavanger i Norge och jobba.  Jag har inte fått något jobb än men jag hoppas att det löser sig där sen. Malin och Linn är redan där och har varit där en månad så jag ska bo med dom.

 

 Jag åkte buss från Halmstad till Oslo tillsammans med Malin Simon och Emma från Ljungby som skulle dit och jobba (sjukt sammanträffande). Bussen blev stannad i tullen och genomsökt av hundar osv. Men vi klarade oss och fick åka vidare. I Oslo bytte jag till tåg mot Stavanger. Hela resan skulle ta totalt 15timmar. Smarta jag ”glömde” ladda både mobil och datorn så på tåget tog batteriet slut och det fanns inget uttag till att ladda. Tur att jag hade mina kära gamla mp3 spelare med mig. Efter att nästan suttit stilla i 15timmar hade jag rejäl träsmak där bak vill jag lova.

 

Till slut kom jag fram till Stavanger, där Linn och Malin stod och välkomnade mig med öppna armar. Lägenheten är jätte fin och ligger med gångavstånd till centrum. Det är 3 sovrum, ett vardagsrum, kök och toa. Jag och Linn delar rum, Malin sover själv tills hennes kompis Karin kommer om 2 veckor och vår inneboende Lars bor i ett eget rum. Det här kommer bli toppen :D

 
  
15 timmars resa, yippie.
Det är inte så att jag kommer komma hem ofta precis :/
 
Packning, ja jag har flyttat
 
Välkomna till oss!
 
Här bor vi
 
 
 
Köket
 
Köket
 
Köket
 
Toalett
 
Toalett
 
Vardagsrum
 
Malins rum
 
Lars rum
 
Här är min sovhörna...
 
...här Linns.
 
Såhär bor vi :)
 


Kommentarer
Susannne

Lycka Till. Va rädd om dig. Kram

2012-10-17 @ 17:16:07
Anonym

Ni "klarade" alltså er igenom tullen!? Vad har du i väskan egentligen? :)

2012-10-17 @ 20:27:55
mammi

Lägenheten ser ju ut att vara helt ok
puss gumman.

2012-10-18 @ 23:05:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0