En vecka går fort!

Dagarna här rullar på som aldrig förr, jag har redan varit här 1 vecka! Jag började jobba i lördags på konserthuset här i Stavanger. Ett jätte FINT ställe där dom putsar glas och bestick, maten är jätte fin och dyr, dom har hur många olika viner, champagne, öl som helst. Och där kom lilla jag som knappt har serverat innan, slängdes in i detta och skulle ta första beställningen. Det första gästerna frågade mig var: om den grekiska salladen var en stor portion, vilket vin som passade bäst till maten, var det kom ifrån, vilken druva det var gjort på och mycket mer! För det första hade jag aldrig sett maten innan jag serverade den första tallriken, och hur fasiken ska jag veta vilket vin som passar bäst till vad, vilken druva det är gjort på eller var det kommer ifrån. Jag var ju som ett stort frågetecken hela jag. Det var inte många frågor jag kunde svaret på den kvällen. Sen alla olika slags kaffe man skulle göra också. Ja det var mer eller mindre kaos i min hjärna. Jag hatar att vara ny på ett ställe och inte veta någonting!

 

Men dom tyckte nog inte jag var helt värdelös för jag fick jobba 12,5tim i lördags istället för 5tim som jag skulle gjort, plus att dom ringde in mig i söndags för jobb. Chefen på stället är svensk, sen jobbar där säkert 3 andra svenskar (en från Växjö faktiskt), danskar, norrmän, en från Cuba mm så det är en härlig blandning på folket. På söndagen efter jobbet stannade vi och åt och drack vin, sen gick vi ut. Inte varje jobb man blir medbjuden efter 2 dagars jobb ;)

Vi får se hur mycket jag kommer jobba här, det blir nog mest lite extra. Men det känns skönt att jag fått jobba lite och tjänat lite pengar för det är inte precis billigt i detta land!

 

 

Här jobbar jag, på Stavanger Konserthus

Det är jätte fint och ligger precis vid vattnet.
Hela restaurangen är gjord med glasväggar så man han en jätte fin
utsikt när man sitter och äter
 
 
På väg till konserthuset...
 
Stavanger är så himla fint!
Detta kort är taget från Konserthuset mot centrum
 
 
Imorgon ska jag på en ny intervju på ett företag där man
tillverkar bla, hjärt och lungräddnings dockor.
Lars som jag bor med jobbar där och han har tagit hem
både det ena och andra därifrån.
 
Foten blev vår nya ljusstake såhär inför halloween.
Håll tummarna för mig!
 


Kommentarer
Emelie

Låter ju super nice Jossan! Du lär väl kunna få grym dricks där? Verkar skit mysigt i Stavanger, vill ju också!!

2012-10-25 @ 00:26:30
URL: http://emelaia.blogg.se
Kristina H

Bra jobbat Jossan, de där "druvorna" fixar du efter några gånger ;)

2012-10-25 @ 05:36:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0