Back in Sweden!

Att fyra veckor bara kan gå såhär fort! Jag fattar inte riktigt att det redan är över. Jag har nu varit i Sverige i 2 veckor och levt som i en bubbla. Vad hände egentligen??

 

Jag åkte iväg till ett främmande land med en tjej som jag aldrig träffat innan. Det låter ju skrämmande och det kunde gått precis hur som helst. Det kunde ha slutat i kaos och jag var beredd på att jag kanske skulle få fortsätta resan själv om det verkligen inte skulle funka mellan oss. Jag är nu riktigt stolt och glad över att jag vågade ta steget och testa.

 

Men hur gick det nu då egentligen...??!
Jag och Veronica träffades första gången på flygplatsen i Arlanda. Jag kände knappt igen henne för hon såg inte ut som på korten jag hade sett av henne. Men vi hittade varann i alla fall till slut efter att hon berättat att hon hade svart långklänning på sig. Vi hade ett antal timmar på oss att lära känna varann på flygplatsen innan det var dags att lyfta. Det var inga problem, vi pratade på som om vi kännt varann länge och vi sov faktiskt ingenting den natten utan bara satt och pratade. Så långt kändes allt bra.

 

Vi bodde på hostel första natten i San Francisco, något som jag trivs med och som jag hade tänkt att vi skulle göra i USA. Men Veronica gillade inte detta och ville istället bo på hotell. Så budgeten blev lite dyrare än vad som var tänkt. Jag kan hålla med om att det har varit skönt att ha haft sitt egna rum, men vi har inte träffat så mycket annat folk på hotell som om vi hade bott i ett rum med andra på ett hostel.

 

Förutom detta har det funkat hur bra som helst! Det känns nästan för bra för att vara sant! Vi lärde snabbt känna varann och efter bara någon vecka kändes det som vi känt varann hela livet. Uttrycket "man blir som man umgås" stämmer så bra in på oss. Dom sista veckorna såg vi mer eller mindre likadana ut, folk trodde vi var systrar och när vi shoppade kollade vi på samma kläder!

 

Jag trodde faktiskt aldrig att denna resan skulle bli av när jag och Veronica började prata på resedagboken i våras. Jag skrev till henne mest på skoj för att se vad som skulle hända och var väl egentligen inte jätte seriös. Nu är resan gjord och jag har varit i USA 4 veckor, något jag är hur glad som helst över! (Nu kan vi bocka av det från listan Virre).

 

Resan bjöd inte bara på upplevelser, minnen, äventyr, utmaningar, jag har också fått en ny vän!
Tack Virre, du är underbar <3

 

 Detta är ett av dom första korten tillsammans

 

 Ungefär halvvägs på resan.

Vi börjar likna varann

 

 Finn fem fel, vi ser mer eller mindre likadana ut.

Detta är ett av dom sista korten vi tog på oss

 

 Såhär såg mitt rum ut efter att jag kommit hem, kläder ÖVERALLT!

 

 Såhär fint blev det för några dagar sen (2 veckor senare) när jag tillslut packat upp allt

 

Garderoben är nu fullare än fullast!

 

Detta är allt jag köpte i USA 

 

 Alla kläder

 

Alla prylar

 

Denna bild säger mer än 1000 ord och få stå för hur vår resa var!



Kommentarer
Emelie

Fett coola kängor! Och vad är det för en dödskalle tröja jag ser.... vill ha!

2012-09-19 @ 22:20:03
URL: http://emelaia.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0