Det blev visst en tur på Lysefjorden

I söndags, dagen efter min 25års fest var det jätte fint väder. Hur skulle vi spendera dagen på bästa sätt?! Vi började med en promenad ner på stan för att få i oss lite bakfyllekäk på en pizzeria. Tog sen en tur till "Vågen" där det var massa båtar inne, bla. Lysefjordfärjan. Ska vi inte åka en tur var det någon som sa. Varför inte?! Båten gick om 3min så det var bara att kliva på på en gång. Båtturen var hur fin som helst och vädret var som sagt toppen! Stavanger och säkert fler av Norges fjordar är så himla likt Nya Zeeland. Jag kan inte fatta att jag är i vårt grannland för det är så himla olikt Sverige på många sätt, bla med alla fjordar, berg och grönt vatten. Denna oplanerade båttur blev riktigt lyckad. Man borde göra mer spontana saker!
 
På promenad genom stan
 
 
The gang
 
 
Här är båten som vi åkte med
 
Vi började i Stavanger, åkte till Preikestolen där vi vände och åkte tillbaka.
Det tog 3 timmar
 
 
 
Taggade för en tur på Lysefjorden
 
 
 
 
Vart tog solen vägen?! 
Det blev lite mörkare på ett ställe, dock ljusnade det rätt snabbt igen som tur var
 
 
Asså kolla vattnet!
Finns det sånthär vatten i Sverige någonstans??
 
 
Preikestolen, den lilla spetsen som sticker ut
 
 
Preikestolen
 
 
Vi drack vatten från vattenfallet :p
 
Som att åka på Titanic
 
 
 
 
 
Tillbaka i Stavanger igen
 
 
Vågen
"Hem ljuva hem"


Kommentarer
från mammi

Härliga bilder, men ni hoppade väl inte i ???
Kram mitt hjärta.

2013-06-22 @ 16:56:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0