12/8 Kings Canyon

Ännu en tidig uppstigning. Idag blev vi väckta runt 5 tiden. Guiden hade bakat bröd till oss, så himla gott! Vi begav oss sen till Kings Canyon som är mer än 100m höga klippväggar som bildats av erosion. Vi började vår morgon med en morgonpromenad på 4tim. Jag ä imponerad av alla gamlingar som orkade ta sig igenom detta eftersom tom jag själv tyckte det var jobbigt ibland. Det var väldigt fin utsikt här och fler branta häftiga stup. Det var häftigt att se.

 

Vi körde sen till en rastplats där vi grillade hamburgare till lunch och sen började vår hemfärd. Vi stannade till på en kamelfarm där jag och Emelie tog oss en runda på en kamel. Det var riktigt roligt, särskilt när den sprang och när den skulle sätta sig ner. Vi skrattade som aldrig förr. På vägen hem körde vi väldigt outback på en bred ökenväg. Det var den guppigaste vägen någonsin. Plötsligt framför oss kom det en virvelvind, sjukt coolt! Tyvärr var jag för sen med kameran. Runt 18 tiden var vi tillbaka i Alice Spring och checkade in på vårt hostel igen. Sen var det bara att hoppa in i duschen och slänga in alla kläder i tvätten för dom luktade väldigt mycket rök efter detta äventyr.



Morgon solen





















Chaffisen tog en tupplur











Kangarooooo



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0