14/8 Farväl Australien

Jag vaknade en aning bakfull idag efter gårdagen. Det fick bli lite bakismat i form av en pizza. Idag ska vi lämna Australien. Det känns så himla overkligt, jag kan inte fatta att det är sant. I nästan ett halvår har detta varit mitt hem och jag har haft riktigt kul här och fått uppleva så himla mycket! När planet lyfte var det faktiskt riktigt ledsamt eftersom man vet att man kanske aldrig mer kommer tillbaka. Man har så många minnen härifrån. Jag älskar Australien så är det bara!

 

Nu ska vi till Thailand istället. Inte fy skam det heller. Det tog 8timmar att flyga dit. Man har ju egen tv på planet och man får massa mat hela tiden. Vi träffade en thailändare som satt jämte oss på flyget. Hon frågade oss var vi skulle bo inatt. Grejen är den att vi anländer 23.15 och vi hade inte tänkt på något boende, det kanske inte gick att få tag i något. Vi hade sån tur att thailändskan ägde ett hotell och vi fick gärna bo där. Vi fick se bilder på det, riktigt fint och det låg precis i centrum. Det lät för bra för att vara sant, men vi kände att vi inte hade så mycket val. Vi fick åka med henne dit från flygplasten helt gratis. Hotellet låg på en liten sunkig bakgata och jag tänkte var har vi hamnat. Men mitt i allt detta sunket låg hotellet. Det var riktigt fint, helt nybyggt. Hon var så himla gullig mot oss. Hon visste att vi var trötta så hon visade os till rummet och sa att vi kunde betala imon. Så nu har vi ett helt rum för oss själva med egen toa/dusch, tv, fritt internet och en jätte stor spegel. Rena lyxen efter att ha levt på hostel i ett halvår! Hon frågade också vilken tid vi vill ha frukost imorgon och sa att hon kunde hjälpa oss med allt i Thailand. Dom är så himla vänliga!

Avslutningsvis vill jag bara berätta att det är sjukt varmt här i Thailand. När man kom ut från flygplatsen var det som att gå in i en bastu. Jag vet inte om jag har känt sån här värme innan. Det var natt när vi kom fram men ändå var det riktigt varmt! Jag kan fortfarande inte fatta att jag är här, i Thailand!



Såhär ser min reserutt ut så ni kan få er in liten bild av hur jag har åkt i landet.
Det har visst blivit väldigt mycket flyg


Detta var det sista jag fick se av underbara Australien.



Va tycks om min pimpade väska?



Kommentarer
Lisa T

Snygg väska!

2011-08-23 @ 22:25:48
ida gustafsson

Underbart fin ryggsäck!

2011-08-26 @ 21:31:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0