6/8 Hej då Bowen och jobb. Hej semester i några månader!

Idag var det dags att packa den kära väskan bakfull som jag var. Jag trodde jag skulle ha massa plats i väskan nu eftersom jag slängt en del kläder men icke, snarare tvärtom. Den är nu mer fullpackad än någonsin. Jag förstår inte. Det var dags att säga hej då till alla våra nya vänner och det var riktigt jobbigt. Vi stod och vinkade av dom när dom skulle åka med bussen till jobbet. Den känslan var riktigt skön, att dom skulle till jobbet och vi ska bara ut och resa och ha kul nu. Jag har haft en riktigt bra tid här i Bowen. Det har inte alltid varit så roligt att jobba. Vissa dagar eller ganska ofta klagar man på jobbet och jag har många gånger tänkt att hur fasen ska jag klara mig igenom detta?!  Men sen har vi också haft väldigt roligt på jobbet. Jag har lärt mig så himla mycket både om mig själv och om farmenlivet. Min engelska har blivit bättre och jag har nu jobbat i ett annat land vilket jag aldrig trodde att jag skulle göra. För ett halvår sen hade jag aldrig kunnat se mig jobba i ett engelsktalande land. Men jag har nu gjort det och jag klarade det!! Precis när vi skulle lämna hostelet kom det bara upp i huvudet på mig från ingenstans att jag höll på att glömma mitt pass. Det har legat i receptionen hela tiden och dom glömde ge det till mig. Så i sista minuten sprang jag in och hämtade det. Tänk om jag hade glömt det då hade det blivit katastrof. Jag tror att jag fick allt med mig till slut.

 

Vi har nu kommit till Townsville där vi kommer stanna en dag för att sen tidigt imorgon bege oss ut i Australiens outback. Vi har checkat in på ett riktigt fint hostel, dessutom var det billigt. Det är som att bo i ett stort hus. Köket är precis nybyggt, jätte fint, toaletterna likaså och det finns tom en privat toa (en sån man har hemma) så man kan låsa och stänga in sig. Det är så himla fint och fräscht här. Lite skillnad att komma från vårt skit hostel och nu bo här. Tänk om man hade bott här i 2 månader istället.

 

Vi kommer åka buss härifrån till Alice Spring imorgon vilket kommer ta oss 25 timmar. Så nu vet ni var jag kommer spendera min nästkommande dag…på en buss mitt ute i öknen. Få se hur detta kommer gå…

 



Kommentarer
Lisa T

Ha det så bra på sista resan!!

2011-08-09 @ 12:28:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0