SpotX Surfcamp

Sa var det antligen dax att lamna sydney och bege sig ivag pa ett surfcamp i 3 dagar och lara sig surfa. Vi skulle for forsta gangen aka var buss som vi bokat (Oz experience). Vi stog och vantade ett bra tag innan den kom och vi trodde nastan att vi blivit lurade, att det inte skulle komma nagon. Men det gjorde det till slut. Vi traffade massa kul folk pa bussen. Det var jag och Emelie fran Sverige och en dansk annars var det bara engelskman.

Resan fran Sydney till Spot X som ligger i Coffs habour tog 10tim. Val framme fick vi dela rum med ett par fran england, valdigt trevliga. Pa kvallen korde vi flipp flopp, en kul dricklek och pratade med massa folk.

Dag 1. Vi blev vackta kl.7.00, at frukost och som vanligt bjods det pa rostat brod med smor och marmelad och cornflakes med mjolk som verkar var det anda dom ater har. Men vi fick lite lyx for vi fick agg och vattenmelon ocksa. Sen var det dax for lite introduktion om hur man surfar och vad man ska tanka pa. Efter detta tankte jag att jag kommer aldrig kunna stalla mig upp pa bradan. Vi fick forst trana lite pa stranden med att stalla oss upp pa bradan och hur man skullepaddla med armarna. Sen gick vi i vattnet och da var det bara att forsoka komma ihag allt som dom sagt man skulle tanka pa. Efter lite traning i vattnet sa stog jag faktiskt upp till slut och akte jag med vagorna. Det var sa jakla kul och en riktigt harlig kansla nar man kande att man akte med vagen. Det enda som ar jobbigt ar att alla surfinstruktorer ar sa snygga, haha.

Vi var tvugna att byta fran var lilla stuga och istallet flytta in i ett typ indiantalt, jatte mysigt. Vi bor nu istallet med2 tjejer fran Schweitz. Pa kvallarna hor man alla djur utanfor taltet. Jag kannaer mig som en scaout igen. Vi bor i ett talt och ater mat ute i det fria under bar himmel, tur att vadret varit underbart. Men det ar verkligen jatte mysigt och hur kul som helst att surfa!

Pa kvallen traffade vi 2 fran Sverige som vi satt och pratade lite med.

Dag 2. Idag nar vi skulle surfa var vi inte langre nuborjare och skulle borja lara oss lite teknik pa bradan. Jag, Emelie och 2 andra killar fick vara i en grupp med en instruktor, skont att inte vara sa stor grupp, igar var vi ca 25 st. Sa idag kandes det lite lyx att bara vara 4st, man fick mycket hjalp da. Men idag var det valdigt stora vagor, jag trodde jag skulle do ett tag. Fick massa vagor over mig och det kandes som jag var i en tvattmaskin.
Instruktorerna berattade att delfiner brukar simma med surfarna i vagorna har, tyvarr har dom inte gjort det med oss an. Men jag haller utkik efter dom.

Pa kvallen satt vi runt lagerelden och pratade med massa folk, plotsligt sprang en possum forbi.

Dag 3. Jag vaknade mitt i natten av att jag horde massa ljud utanfor taltet, det lat som apor men det tror jag verkligen inte att det var. Men natt konstigt djur var det. Det var inte lika hoga vagor idag men det gick mycket battre att surfa nu. Jag visste vilka vagor man ska valja och nar man ska borja paddla och sa. Sa ni kan numera kalla mig Jossan surfproffset :P

Vi fick hyra en kajak gratis idag men det var sa grunt vatten dar sa vi paddlade bara nagra 100m sen paddlade vi tillbaka. Nar vi gick ner till kajaken var det nagot som prasslade i loven. Vi fick veta att det tydligen bor en stor orm dar, lite laskigt. Nar vi skulle ga a duscha satt en odla utanfor dorren, nar vi at middag satt en gigantisk grashoppare i "taket" och det lag en gron orm i ett litet palmtrad dar vi satt och at. Dessutom sag vi kangerus pa vagen till surfcampet for nagra dagar sen. Sa lite vildliv har man stott pa allaredan :)



Har bodde vi i talten









Bilder fran nar jag surfar kommer lite senare men jag lovar att jag har bildbevis for er som inte tror pa mig :P


Kommentarer
Linn

ÅÅ du verkar ha de underbart är avis på dej gumman!

2011-02-21 @ 20:31:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0