28/6-2/7 Helvetesvecka!!!

Jag hatar att plantera paprikor!


Vilken skit vecka detta har varit. Jag kan inte ens fatta att jag tagit mig igenom den för det kändes inte som jag skulle göra det ett tag. Denna veckan var det dags att plantera paprikor. Grejen var bara den att marken/jorden som vi skulle plantera i bestod typ bara av stenar och vattnet bara rann rakt igenom det. Så vi var därför tvungna att gå bakom traktorn och täcka över VARTENDA jäkla planta!!! För det första gjorde det sjukt ont i händerna/fingrarna att försöka trycka ner plantorna bland stenarna när man skulle plantera. Sen att täcka över dom var inte heller så skönt för händerna. Jag har nu märkt att jag börjar få riktiga arbetshänder (grova) för jag får knappt på mig ringarna på fingrarna längre. Men värst av allt var det för ryggen och rumpan. I 20min stod man med böjd rygg för att täcka över dom jäkla plantorna och gick sakta i sidled (jag kände mig som en blandning av en apa, krabba, Quasimodo och en 90årig tant) tills raden hade tagit slut, då var det bara att börja på nästa skitrad. I Sverige är man ju så himla noga med arbetsställningar osv, då skulle dom se hur vi jobbar här! Det är som att gå på ett step pass i 10tim för man måsta lyfta upp ena benet hela tiden och ställa sig på raden. Ni kan testa detta hemma: ta en pall och ställ ena benet på. Böj dig sen ner till marken för att låtsas plantera. Gör så i 20min, byt ben om det börjar värka för mycket. ”Vila” i 20min då man plantera med maskin. Håll på så i 10tim så vill jag höra vad ni tycker sen! JEn dag hade jag så ont i rumpan av detta så jag knappt kunde sitta ner. Jag har nog aldrig haft så här mycket träningsvärk och varit så slut i kroppen. Har jag inte en vältränad och fin rumpa efter detta så vet jag inte hur man ska få det?!

 

Alla har varit helt slut, vi har knappt ens orkat prata med varann. På vår lunchrast har alla bara slängt i sig sin mat för att sen hinna lägga sig på marken och vila lite. Pricken över i:et har varit att det inte har varit jätte bra väder denna veckan. Det har regnat och blåst en del. Men vi klarade det och nu är denna veckan äntligen slut. Detta ”firades” med lite fancydress party på hostelet. Alla hade verkligen gått in för det vilket var väldigt kul. Jag var leopard, Emelie var Pocahontas sen fanns det allt ifrån hulken till en bebis.

 

Vi har också tvättat nu för första gången på två veckor. Våra kläder började lukta riktigt illa nu efter att ha jobbat och svettats så vi tänkte att det kanske var dax! Haha vi vågar inte ens säga till folk hur länge vi haft våra kläder utan att tvätta dom. Folk på farmen har ju nytvättade kläder varannan dag men sånt har vi inte tid med, dessutom blir man ju skitig direkt igen. Vi fick lära oss av några på hostelet att man kan tvätta gratis om man använder sig av tops istället för att stoppa pengar, backpackers som vi är, haha.

Tomatplantering
Vår kära toa
Godmorgon
En glad Ambra
Kära Dixie som är med oss och "jobbar".
Hon åker där bak på flaket på bilen till fälten och när man kör fort ställer sig öronen så roligt
Ambra älskar grodor och det finns det gott om här.
Man blir lika rädd varje gång man ska stoppa ner handen i ett hål
för att stoppa i en planta och så hoppar en fet groda upp istället.
Julia och jag planterar tomater
Såhär ska bra tomatplanter se ut!
Sanna, Lisa, Emelie och jag
Leopard
Pocahontas
Jag städade på vårt rum en dag eftersom städerskorna inte verkar göra det. Såhär blev resultatet, rätt skitigt!
Joanna med en riktigt stor paprika
Tvättmaskinsknepet


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0